Saksa autotootja on selle masina puhul vägagi palju mõelnud juhile - sellele, et ta saaks tõesti keskenduda sõitmisele ja kulutada võimalikult vähe aega tühjale-tähjale. See algab juba autosse istumisest: juhil pole vaja mitte midagi teha - auto on kohe sõitmiseks valmis, ei mingeid stardinuppe, pane vaid edasi- või tagasikäik sisse ja liigu paigast.

Mõlemad esiistimed on seejuures elektriliselt reguleeritavad ning erinevad juhid saavad määrata endale sobivad eelseadistatud istmeasendid, et need ühe näpuvajutusega aktiveerida. Auto salongi siseviimistluses kasutatud nahk- ja metallpinnad on kohati suursugusedki:

Nii intelligentset juhiabisüsteemi, kui ID.4 jaoks loodud, pole teiste autode puhul kohanudki. See on näiteks aktiivselt ühendatud kaardirakendusega ja annab varakult juhile teada, kui ees seisab kurv, mille puhul oleks mõistlik kiirust vähendada. Ja ta mitte ainult ei anna sobivast kiirusest teada vaid ka võtab selle kiiruse. Minu testsõit Lääne-Virumaa kurvilistel teedel näitas, et pakutud kiirused on ka üsna vastavad sellele, mille oleks isegi valinud, et mitte rooli liigselt väänama asuda.

Väiksemate teesündmuste kohta kuvatakse juhi silme ees - kas siis tavadispleil või aknale kuvatuna - roheliste ribadena: olgu siis kergem pööre, ringtee, liiga lühikeseks kujunenud vahemaa eessõitjaga või ideaaltrajektoorilt pisut eemale kaldumine. Kiirust vähendab ta ka ilma ühegi erirežiimita, kui eessõitja seda tegema hakkab. Auto suhtleb sinuga tagasihoidlikult kogu aeg ja teeb sõidu turvalisemaks muutmise nimel.

Mis puutub sõiduulatust, siis lubab VW täislaadimise korral selleks kuni 490 kilomeetrit. Minu sõidud ligikaudu 2-kaardise välistemperatuuri ning vihmasaju oludes ja suures osas linnast väljas vurades näitasid, et keskmiselt kulub 100 kilomeetri läbimisele 21-25 kWh, ehk neis oludes päris sellist tulemust kätte ei saa, kui soov autos sooja hoida ja kojamehi kasutada. Samas tuleb - erinevalt mõnest konkureerivast elektriautost - et juhile kuvatakse silme ette päris reaalne allesjäänud sõiduulatust.

Testmasina 77 kWh mahutavusega aku 0-st 100 protsendini laadimine näiteks Eleporti 50 kW laadimisjaamas (kelle laadijatel kahjuks ajalimiiti seatud pole ja seega võib suvaline auto seal muretult kasvõi terve päeva laadijat kinni hoida) võtab aega tund ja 25 minutit. Autoga on kaasas kaablid nii koduslaadimiseks kui selleks, et Enefit Volti vanemaid (22kW) laadimispunkte kasutada - Enefit pole teatavasti viitsinud neid varustada kõige enam levinud Type 2 kaablitega ja autodel peavad sobivad juhtmed endal kaasas olema.

Hetkel on Eestis saadaval tagasisillaveoga Pro Performance versioon võimsusega 150 kW (204 hj), millel kiirendus sajani ligi 8 sekundit ja maksimaalne kiirus 160 km/h, juurde on tulemas ka sportlik neljarattaveoline ID.4 GTX mudel ning 109 kW (148 hj) ja 125 kW (170 hj) võimsusega tavamudelid.

Masinal on suured 20-tollised rattad, seega ka kõrge 160 mm kliirens. Rool on „raske" ehk siis hoiab sind kindlalt teel ja sõidurajal ja vibele igal väiksema takistuse peale. Välisilmes midagi erilist esile tuua ei oskagi - lihtsalt uus, suur ja uhke Volkswagen. Põhilise sõidurežiime - nagu ikka - kolm: Eco, Comfort ja Sport.

ID.4 Pro Performance on saadaval viie erineva varustustasemena: Life, Business, Family, Tech ja Max. Aku asub sõitjateruumi all, tagades seeläbi madala raskuskeskme ja teljekoormuse tasakaalustatud jaotuse.

4,58 meetri pikkune ID.4 on ehitatud Volkswageni modulaarsele elektrisõiduki platvormile (MEB). Pagasiruum mahutab 543 liitrit ja tagumiste istmete seljatugede allaklappimisega saab seda suurendada 1575 liitrini. Valikulise haakekonksu abil suudab elektriline linnamaastur vedada kuni 1 000 kg haagist.

Standardvarustusse kuuluvad esituled on peaaegu täielikult varustatud valgusdioodidega ning tagatuledel on täielik LED-tehnoloogia. Kõige kõrgema varustustasemega mudelil on interaktiivsed IQ.Light LED-maatriksesituled koos dünaamilise kaugtuleregulaatori Light Assistiga.

Võrguühenduse loomiseks on sõidukil olemas We Connect Start. Parkimisabikaamerad on lihtsalt suurepärased, näidates muu hulgas ka reaalajas „pealtvaadet".

Autol on üle õhu uuendusi võimaldav tarkvaraversioon, mille kaudu saab auto regulaarselt uusi funktsioone ja täiendusi.

Auto hinnad algavad 40 000 eurost. Eestlastele kui tuntud linnamaasturisõpradele väga korralik elektriauto. Kindel korralik auto. Ahjaa, tagaistujatele on ka loodud külluslikult jalaruumi ning pagasiruum on avar nagu tantsusaal.