Ütlen ausalt: see masin põhjustas juba testautole lähenedes eelarvamuste haihtumise ja positiivse üllatuse - võtmevabalt iseavanev lukustus, uhke kuldne toon, muljetavaldavalt kõrge kliirens (nagu selgub, siis reisijateta koguni 20,1 cm maapinnast), esiosas küljelt küljele ulatuv komplekt LED-esituledest, ribidest ja logodest, hoogsad kapotijooned, teemantlõikega rattaribid ja mõnusa nähtava kaarega poritiivad ning lisaks katusereelingud annavad autole palju hinnalisema esmamulje, kui see hiljem kataloogist järele vaadates selgub.

Viimastega seoses olgu kohe ära märgitud üks väike ent praktiline detail: kindalaekas, autodokumentide kaustas on autol üks kõver võti - sellega saab reelingud hetkega lahti keerata ja muuta need kuni 80 kilo kandvaks katuseraamiks.

Aga kuldne (või siis oranž) disain saab jätku auto siseviimistluses: toon-toonis elemente leiame istmekatete õmblustes, uste sisekülgede viimistlusliistudel, ventilatsiooniavade ümbert. Nii, et disainerid on selles osas väga maitsekat tööd teinud.

Juhiistme ise on nagu ikka igas suunas liigutatav ja tõstetav - sellega on kõik korras. Mõnevõrra kriitiline olen selles osas, et kõrvaliste on minu maitse jaoks veidi liiga kõrgele paika kruvitud - aga eks see ole maitseasi ja iga huviline võiks selle ise järele proovida. Päris kindlasti ei ole põhjamaade inimestele pelgalt maitseasi aga see, et istmetel puudub istmesoojendus sootuks, aastal 2021 tundub see suhteliselt uskumatuna. Aga kuuldavasti peaks see „funktsionaaklsus" juba aprillis ka Sanderole lisanduma - küsige see kindlasti üle. Tagaistmel on ausalt ruumi kolmele inimesele, neist üks võiks olla väiksemat kasvu, tagaiste on 1/3-2/3 süsteemis kokkuklapitav.

Nagu on auto väikestele kabariitidele vaatamata mõnusalt ruumi ka pagasiruumis: üks korralik matkavarustus - sh 70-liitine ääreni täis topituid matkakott - mahub sinna kenasti ära. Märkigem, et pagasiruumi ava maksimaalne ava laius on 102 cm. Pagasiruumi avamine käib käsitsi, ei mingit elektroonikat avamisel ega sulgemisel.

Ent istugem autorooli. Käsipidur oli vähemalt testautol manuaalne (lisavarustuses ka elektroonne olemas), käigukangi nupp näitab kuut edasi- ja ühte tagasiviivat käiku. Stepway Comfort on käivitatav võtmevabalt. Rooli vasakus osas märkan nii püsi- kui piirkiirusehoidjat, paremal näidikutetabloo juhtnuppe - neid kasutades näen, et kuskil 60 km/h keskmise kiiruse juures on masina keskmine kütusekulu 6,8 liitrit sajale.

Kahe istme vahel näen sobivas asukohas kahte kohvitopi ava ja alla lastavat juhi käetuge. Pardakompuutri ekraan on varustatud ühtlasi mobiilihoidjaga ja USB-laadimisavaga kohe viimase all. Ekraanilt endalt vaatavad muu hulgas vastu telefoniga ühendamise ja failide mahamängimise funktsionaalsus, autosätete muutmine, raadio ja navi (see pole küll kõige täisulikuma kaardiga, näiteks on maamunalt ära kustutatud 1,5 ha suurune Martiska järv).

Kõik selge, panen mootori tööle. Jah, selle auto mootoril (1,0 TVe) on kolm silindrit ja seda külma mootori puhul ka veidi häälest tunda. Hobujõude on mootoril 90 ning töömaht 999 cc. See kõik tähendab, et ülemäärast kiirendust ei maksa sellelt masinalt oodata: 0-100 km/h võtab aega 12 sekundit. Proovisin ka maanteel ka kuuenda käiguga kiirendada - seda ma üherealiselt teel teha ei soovitaks ja sisse tuleks lükata neljas käik: ametlikult võtab kuuenda käiguga kiirelt 80-120 km7H tunnis kiirendamine aega 22,6 sekundit, mis on palju mis palju. Linnasõidul on aga tegemist täiesti tavalise sobiva kiirendusega masinaga.

Positiivselt väga väike on aga auto pööramisraadius, rool on kerge ja sellega annab tõesti masinat väga väikesel alal ümber keerata. Eelmiste versioonidega võrreldes on täisustatud ka auto käitumist (eelkõige kallet/kõikumist) kurvides nii et masina kõrgusele vaatamata põsk vastu külgklaasi ei vajunud. Mõnevõrra üllatav oli auto kiiruse vähendamisel või kiirendades kätt käigukangil hoides tunda, kuidas käigukast justkui tagasi või edasi liiguks.

Auto ise püsis teel suurepäraselt, manööverdada on sellega väga mugav ja vedrustus sai ka tee ebatasasustega täiesti talutavalt hakkama.

Märgatavalt on parandatud auto isolatsiooni, ära kaotatud näiteks õõnsused uste ja kere vahelt, ent laupäevase tormi tuuleiilid veel päriselt märkamata ei jäänud, selles osas annab veel kindlasti näiteks klaaspindade isoleerimisel tööd teha.

Juhtimisabi süsteeme autol liiga palju ei ole. Nagu märgitud, siis püsikiirusehoidja on olemas. Ka automaatsed kojamehed, parkimisandurid ja tahavaatekaamera. Küljepeeglite olevad tuled annavad märku pimeala objektidest. Olemas on ka mäeltstardiabi ja pimeala kontroll.

Tuttuue auto hind on 14 740 eurot. Ma arvan, et selle raha eest on Stepway Comforti puhul autot küll ja veel. Päris hea oli selle autoga sõita, väga erinevatel teedel ja oludes, mulle meeldis.