Punase NAPPA nahaga viimistletud istmed ja käepidemed, halli tamme tooni puitviimistlus, metallielemente siin ja seal, sinine dekoratiivvalgustus uste taskutes ja mujal, "Black diamond" nime kandev panoraam-klaaskatus koos elektrilise rulooga, elektriliselt reguleeritav asendimäluga juhiiste ja massaažifunktsioonidega kõravaliste, juhtmevaba laadimise alus mobiilile jne jne - sellesse masinasse on juba visuaali põhjal hea tunne istuda ja kui juba sees oled, siis on seal tõesti mõnus olla.

No ja kui raadio sisse lülitada, siis pole paha teada, et helisid tekitab FOCAL Premium HiFi helisüsteem, mis koosneb kaheksast kõlarist, keskkõlarist ja bassikõlarist ning 12 kanaliga digitaalsest võimendist.

Aga tuleme korraks välimuse juurde tagasi: see on võrreldes põhimudeliga saanud tõesti üsna mitu edasiarendust, mida võiks võtta kokku sõnaga „vinge" või miks mitte ka sõnaga „müstiline".

Muljetavaldavaimaid on seejuures vast esiotsa arengud. Iluvõre raamid on kadunud ja see moodustab koos LED-tulede uudse paigutusega julge ning futuristliku terviku. Masina tagumine pool on jäänud sisuliselt samaks. Igal juhul uhke ja ülikaasaegne disain - masin, mis tõmbab liikluses kindlasti tähelepanu.


Autos rooli taha istudes on esimene tunnetus see, et kõik sõitmiseks vajalik on intuitiivselt hästi paika pandud. Mootori käivitamise nuppki on kohe käigukangi juures, seega pole vaja rooli tagusest hämarusest midagi taga otsida. Samas kõrval kohe ka sõidurežiimi valiku klahv, et lähtudes teeoludest langetada otsus, kas parim on kasutada hübriid-, elektri-, sport- või 4WD-režiimi.

Proovisin kõik neli järgi, mõnusaks kiirendamiseks ja kitsastel lumistel metsateedel on sportrežiim kahtlematult parim valik - vahetult reageeriv rool, jäigem vedrustus, kõrgemad pöörded. Pikemaks tavaoludes kulgemiseks muidugi hübriid kõige rahulikum ja mugavam valik.

Veojõukontroll ja vedrustus on masinal igas valikus nii heaks timmitud, et külge ette ei õnnestunud mul saada ka päris jäistes kurvides. Vedrustus tegi pealinna kohati vägagi konarlikel teedel päris korralikku tööd. Eriti jäi meelde masina vägagi väike rool (näidikutepaneel jääb vaateväljas selle kohale), mis selle päris suure linnamaasturi puul tundus imeliselt kerge. Näidikutepaneel ise on täiselektrooniline - pole ühegi teise masina puhul näinud nii palju erinevaid kuvavariante ja neis ümbersätitavaid andmevälju.

Saadaval on kaks versiooni: 225 hj esiveoline ja 300 hj nelikveoline, mõlema elektrimootorid on kombineeritud PureTech bensiinimootoriga. Mudelite elektrilised läbisõiduulatused on vastavalt 56 ja 59 km (WLTP).

Nelikveolisel versioonil on kombineeritud 200hj (147kW) PureTech bensiinimootor ja kaks elektrimootorit: 110hj (81kW) e-EAT8 automaatkäigukastiga ühendatud elektriajam auto esiosas ning 112hj (83kW) tagasillaga ühendatud elektrimootor auto tagaosas. Nelikvedu on seejuures saadaval ka elektrirežiimis.

Masin kiirendab 0-100km/h kõigest 5,9 sekundiga ning piirkiirus täiselektrilisel režiimil on 135 km/h.

Kütusekulgu peaks keskmisel olema masinal ligikaudu 5,5 kuni 6 liitrit sajale, mina sain peamiselt linnasõidul ja vaid bensiinimootoriga ning tihti sport-režiimis sõites tulemuseks ligi 7 liitrit sajale. Igal juhul on nii jõulise masina puhul tegemist vägagi väikeste näitajatega. Mootori töömaht seejuures väga suur ei olegi - 1,6 liitrit.

Mis veel silma torkas, oli see, et Night Vision öövaatlusseade tõesti toimis ja silmale nähtamatuna olnud jalakäijatest kusagil teepervel anti näidikutepaneelil koos heliga üsna mitmel puhul varakult teada.

Kõik kaasaegne juhtimisabi on masinal olemas: alates adaptiivsest püsikiirusehoidjast ja lõpetades sõidurajal hoidjaga. Automaatsed tuled ja kojamehed, liiklusmärkide tuvastus, pimenurga jälgimine, 360-kraadine kaamerakomplekt, võtmevaba lukustuse vabastamine, kahetsooniline sõltumatu kliimaseade, jalaviibutusega elektriliselt avanev tagaluuk jne jne.

Standardvarustuses on 3,7kW pardalaadija ja autoga on kaasas 1,8kW laadimiskaabel, mis sobib tavalisse seinakontakti.

Auto hind jääb 44 ja 54 000 euro vahele. Arvan, et 508 järel parim Peugeot, mis iial tehtud. Selle autoga võib kindlalt tunda end nii vägagi jäistel kui lahti lükkamata metsateedel, samal ajal vägagi mugav, turvaline ja ökonoomne igapäevasel linnasõidul.