Shazam on populaarne äpp, mille abil enda lähedal kostuva muusikapala nime ja esitajat teada saada. Käivitad äpi, see salvestab nutiseadme mikrofoni abil kuuldust jupi ja saadab serverisse andmebaasi, kust saabub ka vastus. Kui internetiühendus alt ei vea, toimub see kõik loetud sekunditega.

Shazam pole ainuke omataoline teenus, küll aga tuntuim ja menukaim. Inimesed kasutavad seda 20 miljonit korda päevas ja juba kahe aasta eest oli äppi alla laaditud miljard korda.

Kasutaja seisukohast on Shazami omanikuvahetus puhas võit: teenus on ikka tasuta, aga nüüdsest reklaamivaba. Ostutehing jõudis äsja edukalt lõpule, nii et see oli esimene suur muutus, mille uus omanik rakenduse kallal tegi.

"Apple'il ja Shazamil on pikk ühine ajalugu. Shazam oli meie äpipoes üks esimesi äppe ja on kõikjal muusikafännide üks lemmikuid," ütleb Apple'i muusikateenuse Apple Music asepresident Oliver Schusser.

Aga mis kasu tehnoloogiahiid sellest täpselt saab, et tahtis Shazami eest 345 miljonit eurot maksta?

Apple loodab ilmselt, et nende muusikateenuse kasutajaskond Shazami toel kiiresti-jõudsasti kosub. Selle põhjal, mida inimesed Shazami keskkonnas kuulavad ja kindlaks teevad, saab ennustada uusi populaarseid esinejaid, mida siis omakorda Apple Musicus armutult promoda.

Apple Musicul on hetkel 50 miljonit kasutajat, Spotifyl 83 miljonit. Kas Shazam aitab niigi kiiresti kasvanud Musicul põhirivaalist ette minna, seda näeme juba ilmselt lähitulevikus.