Lennukiga Liaoningi pardale maandumine nõuab „veidi õnne ning tugevat keha ja vaimu”, teatas Hiina kesktelevisioon, vahendab Asia Times.

Hiina kesktelevisioon tsiteeris 17-aastase kogemusega veteranpilooti perekonnanimega Xu, kes ütles, et trampliini abil õhkutõusmine lennukikandjalt on palju lihtsam kui maandumine aluse maandumisraja lühiduse ja lennukite peatamiseks mõeldud süsteemide keerukuse tõttu.

Et lennukikandjalt õhku tõusta, peavad Hiina lennukid, näiteks hävitajad J-15, loobuma osast relvadest ja kütusest, et vähendada stardikaalu.

Hiina kesktelevisioon teatas, et rahvavabastusarmee on pärast laeva teenistusse võtmist 2012. aastal teinud palju uuendusi. Enne seda putitati Ukrainast praktiliselt palja kerena ostetud alust Daliani sadamas kaheksa aastat.

Peamised seadmed ja süsteemid Liaoningi pardal – üle 1200 tehnilise ühiku – arendati kõik välja Hiinas, teatas kaitseministeerium.

Telesaade, mis oli mõeldud reklaamima eelmisel nädalal Lõuna-Hiina merel toimunud mereparaadile, andis mõista, et lennukikandja juures on vähe ruumi edasiseks uuendamiseks struktuuriliste piirangute ja „kaasasündinud” vigade tõttu, ning rahvavabastusarmee soovib palavikuliselt uuendada oma lennukikandjal baseeruvate hävitajate parki.