Võrdleme: Sihtkohad, kuhu sai (või saab) Tallinnast lennukiga aastal 1936, 1976, 2016
Kuna Forte toimetajale sattus kätte Tallinna lennuliinide sõiduplaan aastast 1976, on põhjust seda võrrelda ajaga 40 aastat varem ja ka tänase päevaga, 40 aastat hiljem. Muutused suunaeelistustes on enam kui nähtavad.
1936
Tolle aasta ametlik sõiduplaan näitab Tallinnast lähtuvat või siin peatuvat kolme lennuliini:
1976
Punaarmee sissemarss 1940. aasta juunis oli Eesti läänepiirile rajanud nähtamatu raudse eesriide ja igasugune läänepoolne lennuliiklus katkes. Küll hakati pärast sõda arendama lennuliinide võrku, mis ühendas Tallinnat paljude NSV Liidu linnadega, mõistagi vaid Aerofloti kirjade all. 1976. aasta seisuga oli Tallinna lennujaama lennuplaanis startimised:
Tärn juures tähistab hooajalisi lende, sagedus näitab väljumisi eile/täna. Lennufirmade nimekiri, mis Tallinna lennujaama regulaarselt kasutavad, on 14-liikmeline:
- Aegaean
- Aeroflot
- Air Baltic
- Avies
- easyJet
- Finnair
- LOT Polish Airlines
- Lufthansa
- Nordica / Adria Airways
- Norwegian
- Ryanair
- SAS
- Turkish Airlines
- Vueling
Niisiis, sõjaeelseid traditsioone kannavad Tallinna-ühendustes edasi Finnair (Aero), Lufthansa, LOT ja SAS (ABA), nõukogudeaegseid traditsioone jätkab Aeroflot, kuid lisandunud on ka päris uusi üritajaid.
Lennufirma Aviesi jamade tõttu on küll Kuressaare ja Kärdla lennujaama saabuvate/väljuvate lennukite tabloo praegu tühi, Pärnust Ruhnusse ja Kihnusse praegu nähtavasti ka ei saa, Tartul on siiski otseühendus Helsingiga. Rahvusvahelisi lennuvälju ongi praegu Eestis viis.