Hoolimata mitmete riikide koordineeritud otsingutele kulutatud kümnetest miljonitest dollaritest pole Boeing 777-200ER-i saatus siiani selgunud.

Otsimispingutused pole veel lõppenud. Arvatava allakukkumiskoha lähistel tegutsevad mitu alust, nende hulgas kaks Hollandi laeva, mis liitusid otsingutega tänavu jaanuari lõpus: MV Fugro Supporter ja MV Fugro Equator.

Miks pole lennukit õnnestunud leida? Ning miks on lünka täitma leiutatud nii palju vandenõuteooriaid?

Kõige tõenäolisem põhjus, miks lennukit seni leitud pole, on, et seda pole tõenäoliselt veel otsitud piirkonnast, kus see alla kukkus.

Kuidas see nii keeruline olla saab?

Isegi eeldusel, et Boeing 777 viimse puhkepaiga kohta tehtud oletused ja konstrueeritud mudelid on täpsed, on röögatusuured potentsiaalsed avariipiirkonnad ookeanis seni veel lihtsalt läbi uurimata.

GPS-i ja mobiiltelefonide ajastul on raske ette kujutada, kuidas üks lennuk saab lihtsalt haihtuda, mistõttu ei lepi paljud inimesed selle juhtudes pelga õnnetusjuhtumi-põhise selgitusega, vaid hakkavad otsima pigem põhjuseid. Ning tõsiasi, et mõned vandenõud on minevikus osutunud tõeks, ei tee olukorda lihtsamaks.

Kui otsingud jätkuvad senise kiirusega, peaks praegu traalitav ala olema läbi uuritud maikuuks.

Lootus, et lennu MH370 “mustad kastid” ehk lennuandmete salvestid veel mingisugust teavet kannavad, on ammu kadunud, kuid loodetavasti annab rusude seisukord vihjeid lennuki viimaste tundide kohta.

See aga pole vandenõuteoreetikuid ja halvasti informeeritud inimesi takistanud punumast kõikvõimalikke oletuslikke selgitusi nagu hüpotees, mille kohaselt suundus MH370 hoopis põhja poole, kus seda pidi kasutatama mingisuguses täpsemalt määratlemata terrorirünnakus.

Oma osa õlist konspiratsioonilõkkesse lisasid ka Malaisia võimude ebapädevus ning ebaühtlane meediakajastus, mille raames pakuti välja mitmeid teooriaid ainult selleks, et need varsti tõendite puudumisel hüljata.

Kokkuvõtteks

Mitte miski ei kinnita ei oletusi, et lennuk võidi kaaperdada või et mõni pardal viibinud meeskonnaliige võis lennuki mingisuguse isikliku tagamõttega röövida või hävitada.

Hetkel on kõige usutavam hüpotees, et lennuki reisijad ja meeskonna muutis teovõimetuks hapnikupuudus ning lennuk lendas pilootide juhtimiseta edasi, kuni kütus otsa sai.

Avafoto on illustratiivne ja kujutab Uus-Meremaa saadetud lennuki varju (pildistatud läbi pilvede), mis osales kadunud lennu MH 370 otsingutel.