Uued euronõuded avavad üha enam ka ühistranspordi vabale konkurentsile ja mida enam liinilubasid vabaneb, seda kergem on neid võita just odavamat teenust pakkuval Onnibusil. Praeguseks on kirjas juba kolmteist Soome-sisest liini, kus nende kokku 15 odavbussi sõidavad, hiljuti võitsid nad ka konkursi Jyväskylä kohaliku liikluse varustamiseks. Ja kui seni nad tegid naljaga pooleks võidusõite rongiliinidega, siis nüüd vaatavad nad juba tõsiselt rööbastele.

Juba järgmisel kümnendil hakkame nägema Soome raudteedel sõitvaid nn odavronge. "Lähtume sellest, et raudteele kolime kohe aastal 2018. Pealinna lähiümbrus on esimene eesmärk," teatas Onnibusi juht Pekka Möttö sealsele meediale, ise oma firma odavbussi roolis sõites.

Firmas on reegel, et kõik töötajad, ülemusteni välja käivad kordamööda busse juhtimas. Rongijuhtimine küll vist igaühe teha ei ole.

Soome raudteed pidid avanema konkurentsile aastal 2020 ja selleks, et raudteel tööd alustada on Onnibus asutanud juba ka Onnirail nimelise tütarfirma. Kuid liiklus- ja kommunikatsiooniministeerium pikendas Soomes VR-rongide monopoli veel viieks aastaks. Mullu sõitis Soome raudteel 69 miljonit reisijat.

Möttö väidab, et tema firmal on olemas nii turvanõuete tundmine, raudteeoskused kui ka kapital, vaja vaid oodata kuni monopolid eest taanduvad. Uute rongide hankimisega on küll veidi kehvem lugu, neid mitte ei osteta, vaid renditakse. 12 aasta pärast ehk suudetakse ka omi ronge osta, selleks vajatakse küll lisainvestoreid, näiteks mõne välismaise rongifirma näol.

Onnibus on teinud pileti ostmise võimalikult mugavaks, pelgalt mobiiltelefoniäpi kaudu, ja piletite hindu võimaldab alla ajada suu nõudlus. Esimesel aastal oli firma käibeks miljon eurot, kasumiks oli aga ümmargune null. Teine aasta on Möttö arvates läinud "üsna hästi." Firma vajab siiski hädasti raha juurde, olgu siis mõnelt investorilt või laenuga, aga see ei takista suurte eesmärkide seadmist.