• Turvavarustuse demo lõppes õnnetusega
• Viga said müügimees ja klient
• Avalikel teedel selliseid õnnetusi teada ei ole

Vastupidiselt ootustele sõitis oma äranägemisel tegutsev CX-5 aga vastu piiret. Kannatada said mõlemad autos viibinud: klient vigastas kaela ning müügiesindaja murdis käeluu.

Kiirustel 4 kuni 30 km/h töötav SCBS kasutab takistuste tuvastamiseks pikalainelise infrapunakiirgusega töötavat laserlokaatorit. Kui teele tekib takistus, valmistub süsteem avariipidurduseks, viies piduriklotsid ketastele nii lähedale kui võimalik.

Kui autojuht kokkupõrke vältimiseks midagi ette ei võta, rakendab SBCS ise pidurid ning minimeerib mootori võimsuse ("võtab gaasi maha").

Mazda ütleb nüüd, et teatud asjaolude kokkulangemisel on võimalik, et SBCS takistust ei avasta. Avalikelt teedelt ei olevat küll teada ühtki õnnetust, milles süsteem süüdi oleks.

Kuigi turvavarustuse demonstratsioonide läbiviimiseks on Mazda koostanud ranged eeskirjad, otsustati selline tegevus siiski peatada kõnealuse juhtumi põhjuste väljaselgitamiseni.

Meie võime aga juhtunust järeldada, et elektroonilisi juhiabisid pimesi uskuda ei või. "Rooli ja tooli vahel" peab paras ports tervet mõistust ikka säilima.