2000. aasta Crossairi lennu LX498 katastroofi, kus Saab 340B lennul Zürichist Dresdenisse alla kukkus, ja kümme inimelu nõudis, on seostatud just võimaliku telefonikasutusega lennu ajal. Uuemal ajal on tehnoloogia jõudnud siiski järele ja nüüd pakuvad paljud lennufirmad juba lennukisiseseid turvalisemaid sidevahendeid, et inimesed saaks ka lennu ajal helistada.Nüüd otsustas USA lennundusagentuur FAA, et lennukireisijatel on alates järgmise aasta algusest luba ka lennu ajal kasutada oma elektroonikaseadmeid muusika kuulamiseks, lugemiseks või mängude mängimiseks lennu ajal, samas kui mobiiltelefonidega helistamise ja tekstimise keeld siiski säilub.

Ka püsib endiselt jõus veebis surfamise keeld lennuki õhkutõusu ja maandumise ajal, kuna selleks on lubatud kasutada vaid lennikisisest wifit, ja see käivitub alles enam kui kolme kilomeetri kõrgusel.

See peab ilmselt aga tähendama ka vajadust luua tahvlitele, MP3-mängijatele ja nutitelefonidele nn lennukiseadistusi - kasutamiseks ilma veebiühenduseta. Lennufirmadel pole küll vahendeid, et kontrollida, kas kõikide reisijate seadmed ikka on turvaliselt "airplane mode" olekus.

FAA otsus laieneb USA lennufirmadele, Euroopa lennundusturvalisuse agentuur pole sellist otsust veel teinud. Üks suurimaid nõudjaid, et e-lugerite kasutamine lennukites lubataks, oli Amazon.