NBC kirjeldab ühe 202-kilose patsiendi kannatusi New Mexicos aprillis, kes olles saanud südamerabanduse, jäi haiglasse viimata. Õhuambulants teatas, et ta on kaasa võtmiseks liiga suur.

"Päris kindlasti on see probleem," tunnistas ka riigi suurima õhumeditsiinitranspordifirma Air Methods asejuht Craig Yale. "Me jõuame kohale ja avastame, et patsient on liiga raske, et teda oleks võimalik kaasa viia."

Iga aasta jõuab helikopteril kiirabi umbes 500 000 patsiendini ja vaid üks protsent neist jäetakse ülekaalulisuse tõttu kaasa viimata. Aga ka see üks protsent - 5000 inimest on siiski tohutult palju.

USA on olnud aastaid ülekaalulisuse esireas, kuigi eriti pakse inimesi leiab juba igal pool maailmas, ja ka päästeteenistustel on tõsine dilemma - kas tõesti osta järjest suuremaid helikoptereid ja kiirabiautosid, või leppida sellega, et igaüks enam haiglasse ei jõuagi.

Üle kahesaja kilo kaaluvaid patsiente on sel aastal USA-s vähemalt kolmel korral helikopterist maha jäetud. Järgmiseks väljapääsuks on siis kiirabiauto, mille saabumine võtab mõnikord isegi kaks korda rohkem aega. Patsiendi tõenäosus elusalt haiglasse jõuda sellevõrra ka väheneb, vähemalt statistiliselt, kuigi kiirabitöötajad kahtlematult teevadki kõik patsiendi päästmiseks.

Helikopterite meeskond hakkab juba tõsiselt mõtlema kas patsienti kaasa võtta, kui selle kehakaal ületab 115 kilogrammi, või ta on laiem kui 66 sentimeetrit, mis tundub küll juba veidi ülepingutamisena. Mõned teised firmad on küll vastutulelikumad ka ligemale 200-kiloste isikute suhtes. Liiga raskeid patsiente helikopterid õhku tõsta lihtsalt ei jaksa.

Duke'i ülikooli tervishoiusüsteemi Life Flight programmi raames osteti hiljuti just kaks suuremat helikopterit, maksumusega ligemale kümme miljonit dollarit, et oleks võimalik haiglasse toimetada ka 300-kiloseid patsiente. Iga päästeteenistus sellist rahalist süsti endale lubada ei saa.