Riiklikule relvaekspordifirmale Rosoboroneksport lähedal seisev allikas teatas väljaandele, et 8. juulil väljus lennukikandja Sevmaši dokist Barentsi merele. 124-päevase programmi üheks tähtsamaks ülesandeks oli jõuseadme katsetamine, vahendab BNS.

Ent eelmisel nädalal, niipea kui lennukikandja oli saavutanud kiiruse 30 sõlme, andis avariiteavitussüsteem teada rikkest jõuseadmes.

"Ristleja jäi lihtsalt seisma. Hiljem selgus, et jõuseadme kaheksast aurukatlast olid seitse rivist väljas," ütles infoallikas Kommersandile.

Tema sõnul olid indialased seisnud vastu asbesti kasutamisele aurukatelde soojusisolatsioonina, viidates selle materjali ohtlikkusele inimeste tervisele. Traditsioonilise asbesti asemel isoleeriti katlad tulekindla tellismüüritisega, ent see ei pidanud temperatuurile vastu ja lagunes koost. Katelde seisukord selgub, kui laev on dokki naasnud, kuid tõenäoliselt tuleb nad kõik välja vahetada.

Ent isegi kui katlaid ei tule uute vastu välja vahetada, vaid ainult parandada, tuleb ikkagi üks laevakeresektsioon lahti lõigata, et katlad kätte saada ja saata neid valmistanud Balti laevaehitustehasesse.

Indiale müüdud lennukikandja Vikramaditya, endise nimega Admiral Gorškov, peab kokkuleppe järgi jõudma tellija kätte 4. detsembril, India merejõudude päeval. Laeva üleandmise tähtaegu on juba korduvalt edasi lükatud.

Päevaleht Izvestija märkis, et endise Admiral Gorškovi remondi- ja moderniseerimislepingu parameetrid on korduvalt muutunud ning selle tulemusel on sisuliselt uuesti üles ehitatud laeva maksumus tõusnud algselt 750 miljonilt 2,3 miljardi dollarini.