IT-valdkonnas ei ole teadaolevalt oluline vaid innovaatilisus. Vähemalt sama tähtis, kuigi pahatihti alahinnatud, on ka kvaliteet. Seda eelkõige näilise abstraktsuse ja "mõõtmatuse" tõttu. Eriti aktuaalseks muutus IT-lahenduste kvaliteet Eestis pärast seda, kui avaliku sektori veebilehtede jaoks kehtestati soovituslik nõue vastata rahvusvahelistele WCAG ligipääsetavuse standarditele.

Kõik oleks hästi, kui kõnealused nõudmised oleksid lihtsad ning kõigi jaoks arusaadavad. Ometi on aga tegu väga detailsete ning valdavalt tehniliste juhistega. Lisaks ligipääsetavusele on iga veebilehe ning seda enam avaliku sektori veebilehtede juures oluline ka kasutajamugavus. Mõlema saavutamine on paras pähkel.

Nii nagu paljudes teistes valdkondades, on ka veebilahenduste puhul siiski võimalik kõike mõõta, sealhulgas ka kvaliteeti. WCAG ligipääsetavuse standarditele vastamine on üks kvaliteetse veebi nurgakividest ning selle hindamiseks on olemas erinevaid kontrollküsimustikke ja teisi vahendeid. Probleemiks ei ole seega mitte vahendite puudus, vaid pigem eelarvamused ning asjaosaliste vähesed teadmised. Kust neid teadmisi aga ammutada?

Eesti IT kvaliteedijuhtimise klastri eestvedamisel on valminud koolituskeskkond www.eqma.eu/koolitus, mille eesmärk on Eestis valmivate veebilahenduste kvaliteedi tõstmine, pakkudes kõigile veebilahenduse loomisega seotud inimestele võimalust omandada asjakohaseid ning spetsiifilisi teadmisi.

Tänaseks on keskkonnas juba võimalik läbida ligipääsetavus- ja kasutajamugavuse koolitusi, mis annavad ülevaate WCAG standardite nõuetest ning kasutajamugavuse parimast praktikast. Samuti on koostatud rida teste, mille abil kasutajad saavad oma teadmised proovile panna. Õppematerjalid on koostatud veebiarenduse asjaosaliste rollidest lähtuval ning on suunatud tellijatele, projektijuhtidele, disaineritele, programmeerijatele ning sisutoimetajatele.