BMW autondusse toodud muskelmaasturite klass on tänaseks vägagi elujõuliseks kujunenud. Küll aga kippus algusest peale inetu pardipojana sündinud X3 ehk beebi-X5 üldistele arengutele jalgu jääma. Audi Q5’ga see enam võistelda ei suutnud ning vastsündinud X1 röövis sellelt ka pesamuna staatuse, lisaks kippus juba sama suurgi olevat. Pealegi nägin hiljuti Lasnamäel üht sinist X3’ suisa taksot sõitmas – viimane aeg uue mudeliga välja tulla oli igal juhul käes!

Värske X3 pole maailma kõige huvitavam auto, see pole visuaalselt rabav ega ülemäära jõulise välimusega nagu mammutlik X5. Samuti ei mõju see pisikese kübemena nagu X1, mis on nagu kikivarvukile tõusnud 3. seeria BMW ja hiiglama jäik. X3 on nüüdsest sama ruumikas, kui vana X5 ja see on näitaja nr. 1! Tagaistmel on lõdvalt ruumi ka kõige jässakamale inimesele.

Näitaja nr. 2. on selle rikkalik varustus, mida on meie maal juba standardiski ohtralt – ning sellest ka esmapilgul soolasena näivad alghinnad. Olemas on kohe näiteks iDrive. Väga mõnus on reguleerida vedrustust ja auto käitumist pehmest sportlikuni välja ning kuna see on BMW, on see tõeliselt sportlik. Kena, et salongis on näha tõeline puit, mitte mingi marmorjas imitatsioon, mille all 1. põlve X5 kannatas. Ning on mugav, et tagumisi istmeid kolmes osas alla voltida saab.

Uus X3 pole enam nii lustlik kui vana ega ole see ka nii pealetükkiv, kui X5. Mudeli Eesti esmaesitlusel trügisid uudisauto juhikohale just viisakad naisterahvad ning eks neile see nö. elustiilisõiduk olegi mõeldud. Eduka inimese autona reklaamib end tänapäeval iga sõiduk, ent BMW X3 soetamiseks tuleb olla tõesti edukas ja heal järjel inimene. Vana X3 mõjus algusest peale liiga kallina, uus sisaldab seda heas mõttes soliidsuse rasvakihti, mille eest hinda küsida.

See on eelkäijast ka kõrgema kliirensiga, mis tähendab, et kõhtu sel enam nii palju ära ei löö. Küll aga on kindel, et kuhugi maastikumülkasse nii kalli ja ilusa riistapuuga mitte keegi ei trügi. See on puhtalt pargi- ja parklamaastur, milles end puhta ja mugavana tunda ning mille detaile nautida. Üks neist on näiteks see nn. Hoffmeisteri nurk ehk lõige, millega lõppeb külgakende plokk. Too oli kohal ka eelmisel X3’l, ent sulandus üleüldisesse kantide maailma peitu. Uuel on see üheks vähestest identiteeti andvatest elementidest.

1 küsimus siiski jääb - milleks soetada X5? Selle metsiku võimsuse pärast? On seda me aina enam rohetuval ajal tarvis? Ruumi ja minekut pakub X3 piisavalt ja kui X5 peagi kolmandat istmerida ei sünnita, astub X3 sellele nüüd küll reipalt kandadele. Loota, et muskelmaasturite perekond enam ei laiene, samas ei maksa. Juba on kuulda, et USA ja Hiina turud nõuavad veelgi massiivsema, tiitli X7 välja kandva mudeli loomist, tulekul on X4 ja nähtavasti ka X2. Nii et ei maksa enam BMW X'idele mõttes kaikaid kodaraisse visata mitte kellelgi - need on paratamatu nähtus, mis on oma esimestele põlvkondadele omasest enesekehtestamiseks vajalikust  ülbusest üle saanud, asendanud selle sooja soliidsuse, peaaegu embava imagoga.

Uue BMW X3 tehnilise teabe ja hinnakirja leiad SIIT.

Üle 160 autotesti leiad alati SIIT.

Kõiki elavaid videoteste näed aga SIIN!

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!