Forteni jõudnud kirjavahetusest Bolti ja autojuhtide vahel ilmneb, et eemaldamise ettekäändeks toovad Bolti klienditeenindajad vaid asjaolu, et need on rentinud oma auto kahe konkreetse ettevõtte käest. Need ettevõtted on konkurendid Tallink Takso ja Tulika.

„Oleme deaktiveerinud Tallink, Tulika või nende partnerite omanduses olevad sõidukid. Paraku on eelnimetatud ettevõtete reeglite rikkumise juhtumid viimasel ajal sagenenud ja otsustati Tallink sõidukeid eranditult Bolti platvormile mitte lubada,“ seisab Bolti klienditoe töötaja Laura 9. septembri vastuses ühele juhile [kirjapilt muutmata – toim].

Ühelegi konkreetsele rikutud seaduse- või eeskirjade punktile klienditugi ei viita. Bolt on lihtsalt otsustanud, et kahe konkreetse konkurendi käest renditud autod ei ole enam lubatud. Oluline pole isegi see, kas need sõidukid kannavad konkurentide logosid või mitte. Otsus on seda kummalisem, et Bolt on omaenda kehtestatud tingimustes sätestanud, et juhi ja Bolt vahel ei teki töövõtu- ega töösuhet.

Ühelegi teisele „keelatud“ ettevõttele Bolt ei viita. Küll aga saadeti juhile nimekiri autorendifirmadest, keda Bolt oma platvormil soosib.

„Kui soovite Boltiga koostööd teha, soovitame autot rentida mõnelt teisel partnerilt, vaadake siit… ,“ kirjutab Laura ja saadab lingi dokumendile, milles peale Bolti enda autorenditeenuse välja toodud vähetuntud rendifirmad Ganar OÜ, Opes Kapital OÜ, Speedyway OÜ ja Kanapu OSA OÜ.

Tulika ja Tallink on nõutud – see on pretsedentitu!

Teadmata põhjusel asus Bolt Tallinki ja Tulika autosid oma platvormilt välja sööma juba suvel. Teise Forteni jõudnud kirjas teatab klienditoe töötaja Liseth juba 10. juulil ühele oma juhile, et „Tulika ega Tallink ega nende tütarfirmade sõidukit Bolti alt tööd teha ei tohi“.

Tulika takso juht Mati Saar nimetas sellistasjade käiku enneolematuks.

„Kuigi Tulikat ja Tallinkit täielikult välistav sõnum "tööd teha ei tohi" oli pretsedenditu, olin esmalt arvamusel, et eriolukorrast tingitud keeruline majandusseis või raskused täiendavate finantsvahendite leidmisel on teinud Bolt Eesti juhtkonna närviliseks, või on tegemist madalama astme kommunikatsiooni häirega, sest taksojuhi tegevuse blokeerimine on äärmuslik lahendus!“ sõnas Saar.

Mati Saar rääkis, et Bolt on Tallinna teenusteturul on saavutatud lihtsalt seisundi, mis võimaldab ki tal dikteerida teistele turuosalistele oma tingimusi ning diskrimineerida vajadusel nõrgemaid - teenuseid pakkuvaid taksojuhte.

„Jääme huviga ootama, millise põhjendusega keelab Bolt Tulika ja Tallinki autorendiga tegelevate tütarfirmade sõidukite kasutamise oma vahendusteenuse platvormilt ning otsustab, kellele kuuluva sõidukiga tohib taksojuht teenust nende platvormil osutada,“ sõnas Saar.

Täpselt sellise kommentaaripalvega Forte eile ka Bolti pressitiimi liikmete Marilin Noorema ja Jaan Lašmanovi poole pöördus, ent artikli avaldamise ajaks polnud ettevõttelt mingisugust vastust laekunud.

Tallink Takso esindaja Indrek Lindsalu sõnas, et tema ettevõte pole oma taksojuhtidel kunagi keelanud äppide vahendusel lisaks sõita.

„Taksojuhid on kasutanud neid võimalusi lisaks meie oma dispetšeritöödele kas siis teatud kellaaegadel või siis sattumisel kuhugi kaugemale. Sellist hirmu pole kunagi olnud, et taksojuhid hakkaksid meie autodega äppidele keskenduma, sest sõitude hinnavahe on tuntav,“ märkis Lindsalu.

Teatud rendifirmade välistamise üle võib tema sõnul vaid kahetsust avaldada. „Aga eks see ole lõpuks ju iga platvormi enda otsustada, kes neil sõidab ja kes mitte,“ lisas ta.