Sotsiaalministeeriumi arendusüksuse TEHIK e-teenuste juhi Tanel Tera sõnul panustasid viimase poole aasta jooksul HOIA äpi arendusse tasuta 12 ettevõtte eksperdid.

„Ühtegi arvet nad selle eest ei esitanud, seega on arendamise eelarve 0 eurot," ütles Tera.

Ainuke kulu on niisiis seotud turvatestidega, mis telliti selleks, et äpp vastaks kõigile tänapäeva turvanõuetele.

„Eesmärk oli teha põhjalik koodianalüüs, et välistada nõrkused rakenduse koodis ning välistada võimalused küberrünnakuteks ja andmeleketeks. Selliste riskide maandamiseks telliti arendusega mitte seotud osapoolelt sõltumatu turvaaudit, mille maksumus oli 29 088 eurot," ütles Tanel Tera.

Rakendus loodi sotsiaalministeeriumi, tervise ja heaolu infosüsteemide keskuse, terviseameti ning 12 Eesti ettevõtte - Cybernetica, Fujitsu Estonia, Guardtime, Icefire, Iglu, Mobi Lab, Mooncascade, Velvet, FOB Solutions, Heisi IT OÜ, Bytelogics ja ASA Quality Services OÜ koostöös. Lisaks aitas rakenduse arendamisel kaasa Šveitsi DP-3T projektimeeskond, kelle loodud lahendus on Eesti rakenduse aluseks.

Rakenduse peamine funktsioon on kasutajat teavitada, kui ta on olnud lähikontaktis COVID-19 nakatunuga. Rakendus muutus allalaaditavaks 20. augustil ning seni pole kellelgi sellest kasu olnud - ennast on äpi kasutajaks registreerinud paar koroonahaiget, kellega teised äpikasutajad pole lähikontaktis sattunud olema.