Kui töötavas mootoris ei ole õli, võib selle alles jäänud eluiga mõõta sekundiseieriga. Igasugune puudujääk mootori õlituses on suur probleem ning võib kalliks maksma minna.

Seetõttu tuleks ka hooldustevahelisel ajal regulaarselt õlitasemele tähelepanu pöörata, teisisõnu, kui autol on õlivarras, seda aeg-ajalt õlitaseme kontrollimiseks kasutada.

Väike õlikulu on normaalne

Neid autosid, mis hoolduste vahel õli ei tarbi, on üsna vähe. Enamik autodest tarbib õli vähem kui liitri kümne tuhande kilomeetri kohta.

Kui õlikulu on kuni üks liiter kümne tuhande kilomeetri kohta, ei maksa veel paanikasse sattuda – kõik jääb normaalsuse piiresse.

Näiteks kaasaegsetel VAG sõidukitel (Volkswagen ja vennad) peab esindus normaalseks isegi eelnimetatust suuremat õlikulu.

Seega tuleb Volkswageni omanikel varuda pakiruumi varukanister õli (kui ei tea, millist, küsige teenindusest) ning ka oskust ja kannatust korraliste hoolduste vahelisel ajal usinalt mootoriõli juurde valada.

Õnneks VAG masinad üldiselt hoiatavad, kui õli tase liiga madal on. Madalast õlitasemest räägib süttiv õlituli, millel on tavaliselt õlikannu ja selle all lainetuse kujutis.

Paljud autod aga madala õlitaseme korral juhti ei hoiata, ja see võib auto omanikule tullagi ebameeldiva üllatusena, sest mingi tuli ju armatuuris põlema läheb kui õliga jama on!

Diagnoos – õli sai otsa

Sellise diagnoosi sai mõned päevad tagasi üks Subaru Forester, mida on ontlikult esinduses hooldatud. Auto vanusega kasvas mootori õlikulu ning tavalise hooldusest-hoolduseni sõitmise katkestas ühel päeval kole mootorihääl, efektne tossupilv ning “jõulukuuse” süttimine näidikuteplokis.

Sellest, mis juhtus ühe Subaru Foresteriga, miks regulaarne mootoriõli taseme kontrollimine on oluline ja kuidas õli taset kontrollida, loe edasi Acceleristast