M&A tegevjuht Sandy Munro pole Tesla 3 ehituskvaliteediga aga sugugi rahul ja võrdleb seda Kia 1990ndate tasemega.

Ta ütleb koguni, et on šokeeritud, et nii viletsalt kokku pandud sõiduk on tootja jaoks nii tulus – Tesla 3 on ju üks tulusamaid elektriautosid turul, kui isegi mitte kõige tulusam.

M&A algne analüüs tõstis esile Model 3 probleeme nagu viletsalt kinnitatud ukselingid, aknapaneelides liiga vabalt liikuvad aknad ja kallimate Tesla mudelitega võrreldes liiga suurte vahedega kinnitatud välispaneelid – isegi 1000 dollari võrra odavamad autod olla väliselt rohkem lihvitud.

Munro kiidab siiski Tesla oskust autosse moodsat elektroonikat lisada, mis on tootmishindu vähendanud. Näiteks Model 3-s kasutatav tehnoloogia annab tavalisest 20% rohkem akumahtu ja see omakorda 50% võrra rohkem energiat.

Ka tagasivaatepeeglid olla hinna-kvaliteedi suhtes midagi imetabast. M&A hinnangul maksab Tesla jaoks iga peegel 29,5 USA dollarit, mis odavuselt rivaalidega võrreldes lausa hämmastav (BMW i3 puhul on vastav hind 93 dollarit, Chevy Bolti puhul isegi 165 dollarit).

Munro & Associatesi hinnangul teenib Tesla igalt Model 3 müügilt 30% kasumit. See on juba tavaautode puhul väga kõrge kasumimarginaal, aga elektriautode puhul ei jõua keegi teine isegi selle lähedale.

M&A analüüs põhineb autopiloodi ja suurima akumahutavusega Model 3 variandil, mis maksab USA-s umbes 55 000 dollarit.

Algmudel maksab 35 000 dollarit ja selle tulusus on tootja jaoks kindlast väiksem, eriti kuna elektroonika osas on kasutusel sama tõhusad lahendusd.