Kui soovid endale masinat, mis oleks võimalikult vähe "neljarattaline arvuti", on uus G-klass praktiliselt parim valik, nendib Ars Technica. Tõsi, selle soetamiseks peab olema ka tüse rahakott, kuna uue mudeli hind algab portaali teatel 123 600 dollarist ehk siis umbes 100 000 eurost.

Uut luksusmaasturit esitleti ametlikult eile praegu Detroitis toimuval Põhja-Ameerika autonäitusel ning šõu oli üsna omapärane. Nagu öeldud, toodi osana üritusest kohale kunstvaiguristtahukasse pakitud esimene G-klassi maastur, lisaks oli platsis kauboikaabus Arnold Schwarzenegger, kes Daimleri juhi Dieter Zetschega koos schnappsitropid tegi. Kohane külaline, kuivõrd nii Schwarzenegger kui G-klassi Mercedesed on Austria Steiermargi liidumaa toodang: esimene neist pärit Thali külast, autosid aga pannakse kokku Grazis.

Päris arhailine uus G-klass siiski pole, sel on uuendatud sisustus ja autosse on paigutatud 21. sajandi tehnoloogiat. Sõiduomadustelt maastikul peaks uus, sõltumatu esivedrustusega varustatud Geländewagen olema veel parem kui eelkäijad. Grazi lähedal asuv Schökli mäetipp kõrgusega 1445 meetrit on muide maasturite katsepolügooniks.

Esivedrustus on topeltõõtshark-tüüpi, tagumine sild on jäik ja tänu sellele peaks uus G-klass paremini teel püsima. Uus G-klass on pisut pikem ja laiem kui varasemad versioonid (vastavalt 5,3 ja 12,1 cm) ja ka sees on rohkem ruumi, eriti tagaistujate jalgade jaoks - sinna on lisaruumi tekitatud 15 cm jagu.

Märkimisväärseim muutus avaneb aga juhitoolile istudes: vanakooli "kellad" on armatuurilt kadunud ja nende asemel on kaks 12,3-tollist digidispleid, mis on liidetud üheks terviklikuks laiekraaniks. Tõsi, vaikimisi simuleerivad need täpselt samasuguseid analoognäidikuid nagu vanades autodes olid.

Auto mootoriks on Mercedese 4.0 topeltturboga V8, hobujõude on 416, autol on 9 käiku, mille seast leiab nii maanteel kui maastikul kulgemiseks sobivaid.

Uus, aga juba mudane.