Sest supermini Getz läks Eestis päris hästi kaubaks ja 2009. aastal selle asendanud i20 muutus veel paremaks. Nüüd on müügile jõudnud teise põlvkonna i20, kirjutab WHATCAR?

Getzi kaunis utilitaarse välimuse asendas i20 hoogsa ja mänglevaga. Ehk sai mänglevust paljugi, igatahes on teise põlvkonna auto jooned muutunud sirgemateks ja soliidsemateks, kadunud on ka pereautole kohatud punnitavad rattakoopad.

Üldmulje on vanast parem. Kiitust vääriva detailina olgu märgitud läikivmust C-piilar, mis jätab mulje nagu oleks toonklaasist ja seestpoolt vaadates võiks sealt akna leida. (Ei leia.)

Siseruum on taas kasvanud: Getzi telgede vahe on 2455 ja esimesel i20-l 2525 mm, uuel autol aga 2570 mm, mis teeks au kompaktautolegi. Niisiis võivad ka teises reas istujad end üsna mugavalt tunda, isegi kolmekesi.

Nooremate reisijate tarvis on tagaistmel aga kaks lapseistmete Isofix-kinnituskohta. Pakiruum on väikeauto kohta korralik - 301 liitrit - ja tagaistmete seljatugede allakäänamise järel tekkivat astet saab topeltpõhjaga varjata.

Esimeses reas on ruumi muidugi korralikult ja juhiistme saab õige madalaks sättida, nii et madalal istuda armastav mina ei valinudki seekord kõige alumist positsiooni.

Iste kippus mind kahetunnise sõidu lõpuotsas väsitama, kuid kindlasti on palju istmikke, mis end selles hästi tunnevad. Veel häiris pikemal sõidul uksepaneeli kõvapinnaline käetugi, sinna kuluks pisike polster ära.

Rooliratta asendit saab kahes sihis seada, nii et mõnus isteasend on kergesti leitav. Pealegi on rooliratas köetav (põhivarustuses kõigil versioonidel!), mille eest Hyundai saab eriti rasvase plussi. Isegi kolmekraadises maikuus autosse istudes on rooliküttest palju abi, mis siis veel jäisest talvehommikust rääkida.

Näidikud on lihtsa ja seetõttu väga hästi loetava kujundusega. Raadio ja kliimaseadme kuvarites kasutab Hyundai sinist taustavalgust, mis on minu arvates mitteoptimaalne mõte. Päikesepaistelise ilmaga muutub kliimaseadme info täiesti nähtamatuks.

Nupud-lülitid on selgelt tähistatud, mõned küll rooli varjus, kuid mõelge, kui tihti te rajahoidjat või ESP-d ikka sisse-välja lülitate.