Lisaks sellele on katsed muuta Joint Strike Fighter (JSF) viie kilogrammi võrra kergemaks võinud muuta viienda põlvkonna stealth-hävitaja haavatavamaks kui lennukid, mida ta asendama peab, teatab Navy Times.

Kõik see on kirjas Pentagoni operatsiooniliste katsetuste ja hindamisbüroo (OT&E) värskes raportis, mille sai kõigepealt oma käsutusse ajakiri Time. JSF-i katselennud ei ole lubatud 40 kilomeetri kaugusel teadaolevast äikesest, sest lennuki pardal olev inertgaasi genereerimissüsteem (OBIGGS), mis hoiab õiget hapnikutaset kütusepaagis, vajab ümbertegemist. Süsteem on elulise tähtsusega mootori kaitsmisel õhkulendamise eest välgutabamuse puhul.

Kütusepaagi ventileerimissüsteemi vilets disain tähendab ka seda, et kui ühekohaline lennuk lendab madalamal kui 6000 meetrit, et tohi ta laskuda kiiremini kui 1800 meetrit minutis.

„Kumbki piirang ei ole lahingu ega lahinguväljaõppe puhul vastuvõetav,“ öeldakse raportis. Praegu tehakse OBIGGS-i süsteemi muudatusi, et need puudused kõrvaldada.

Kahe turvaelemendi eemaldamine, et vähendada F-35 kaalu, tekitasid aga kütuse plahvatamise ohu, kui lennukit tabab vaenlase tuli.

Programmi kõige viimased haavatavuse hinnangud näitasid, et mõnede kaitsmete ja ventiilide eemaldamine viisid selleni, et F-35 ei vasta operatsiooniliste nõuete dokumendile (ORD), mille järgi peaks uust lennuk olema vähem haavatav kui analoogilised vanemad lennukid.

PAO sulgemisventiil eemaldati, et vähendada lennuki kaalust umbes 900 grammi. Ilma selleta aga muudaks auk piloodikabiini all olevas piirkonnas, mille võib tekitada näiteks lahingus saadav vaenlase kuul, lennuki tõenäoliselt kohe tegutsemisvõimetuks ning viiks nii piloodi kui ka lennuki kaotamiseni.

Teine süsteem, mida kasutatakse mootori väljalaskedüüsi kontrollimiseks, eemaldati 2008. aastal, et vähendada kaalu umbes nelja kilogrammi võrra.

Viie kilogrammi võrra kergemaks muudetud lennuk on 25 protsenti haavatavam, selgub raportist.

Katsetajad avastasid lennuki variantidel F-35A ja F-35B ka mitmeid pragusid.