Eesti tunnustatud IT-ekspert ja koolitaja Henn Sarv on Toyota Priuse hübriidautoga sõitnud 2005. aastast alates ning soovitab alati oma tuttavatel uue auto ostmisel mõelda hübriidile. Esiteks säästab see auto võrreldes sama klassi autodega märgatavalt bensiini. Teiseks toob infotehnoloogia spetsialist välja innovaatilise mõtteviisi ning kolmandaks on tema sõnul hinnavahe. “Mida rohkem sõidad, seda soodsamaks auto lõppkokkuvõttes muutub,” toob Henn välja hübriidauto eelised.

Minevikku tagasi vaadates kirjeldab Henn värvikalt oma kõige esimest autot. “Ostsin selle äraaetud Peugeot’i soomlaste käest ning enne Priuse soetamist sõitsin Volkswageni põrnikaga.” Olulise erinevusena toob ta Priuse ja teiste autode vahel välja sõidumugavuse ning märgatava bensiini kokkuhoiu. 

Henn, kes on iga auto puhul pidanud väga täpset bensiinipäevikut, on meister tooma kütuse kokkuhoiu võrdlusi hübriidi ning bensiinimootoriga autode vahel. “Kui põrnikas võttis 9 liitrit saja kilomeetri peale, siis hübriidauto võtab ainult 5 liitrit,” toob Henn välja märgatava vahe ning lisab, et kõige väiksem paagitäis oli 4,7 liitrit sajale kilomeetrile. “Üle kuue liitri sajale pole see auto kunagi võtnud,” lisas ta.

Säästliku auto võlu on hübriidmootoris, mis töötab nii aku pealt kui ka bensiiniga. “Väikestel kiirustel, kuni 30 km/h, sõidab auto elektriga, mille tulusus tuleb esile ummikutes, kus bensiinikulu on null liitrit sajale,” räägib ta. 

Kahest mootorist on kogu aeg kasu, bensiinimootor laeb akut, mis tagab läbivalt ühtlase madala bensiinikulu. “Maanteel autodest mööda kiirendades, lülitab ta sisse aku mootori, mistõttu bensiinimootor ei pea kulutama rohkem kütust, vaid hoiab kogu sõidu vältel kütusekulu ühtlaselt madala,” kirjeldab ta mootori tööprotsessi. Ka ilma bensiinita sõitmise on mees omal käel ära proovinud ning sai puhtalt aku pealt sõidetud viis kilomeetrit.

Henn, kes oma ametialalt on väga tihedalt seotud infotehnoloogia ning innovatsiooniga, peab hübriidautot juba täna kättesaadavaks tulevikutehnoloogiaks. “Usun, et autotööstus liigub järk-järgult uute tehnoloogiate suunas, mis aitavad säästa keskkonda ning vähendada naftatarbimist,” räägib ta. “Üheks põhjuseks auto soetamisel oligi hübriidauto tehniline uudsus ning innovatsioon autotööstuses, mis oli tol ajal oli veel väga haruldane,” lisas Henn.

Hübriidauto on küll hinnaklassilt kallim, kuid tasub end ära, kui sellega rohkem kilomeetreid sõita. Henn, kes sõidab autoga palju, on Priusega ära sõitnud üle 200 000 kilomeetri. “Prius ei ole mind kordagi alt vedanud ning isegi külmal talveilmal on masin probleemideta käivitunud,” kiidab Henn hoolimata suurele läbisõidule auto vastupidavust.

Pidades väga täpselt bensiinikulu ülevaadet, on ta elav tõestus, et hübriidauto on oma hinnavahe võrreldes sama klassi autodega tasa teinud. Kuna aga bensiini hinnad pigem tõusevad, siis on tulevikus kindlasti võidetud summa veelgi suurem.

Kui tuleb aga aeg uus auto soetada, on selleks Hennul kindlasti hübriid. “Olen selle tehnoloogiaga nii ära harjunud ning juba mõtlen laetava Priuse peale, mis annab selle efekti, et linnasõidud tööle ja koju saaks läbida täiesti bensiinikuluta,” on Henn oma järgmises autoostus kindel.