Vene uue põlvkonna salatank saab "digitaalse" kahuri
Allikas teatas päevalehele Izvestija, et kõik Armata kahuri kaugjuhtimise sidekanalid saavad olema kaitstud ülevõtmise ja blokeerimise eest. Muid üksikasju uue põlvkonna põhitanki kahuri kohta pole veel teada.
Ajaleht kirjutab, et tanki meeskonda hakkab kaitsma mitmekihilisest soomusest ja komposiitmaterjalidest valmistatud kapsel, mis on eraldatud ka mootorist ja laskemoonast. Eraldatus lahingkomplektist on üks peamisi nõudeid, mida Vene kaitseministeerium esitab persktiivsetele tankidele.
Tänu arendatava lahingmasina suurendatud eluvõimelisusele läheb neid tulevikus tarvis märksa vähem kui seda näeb ette tänapäevane Venemaa sõjaline strateegia.
23. märtsil sai teatavaks, et kaitseministeerium on kinnitanud Armata projekti. Ministeeriumi autosoomustanki peavalitsuse (Главного автобронетанкового управления Минобороны РФ) ülema kindralmajor Aleksandr Ševtšenko sõnul vastab antud projekt täielikult kõigile sõjaväelaste nõudmisetele. Selle realiseerimisega tegeleb legendaarne Uralvagonzavod ning prototüüp peaks valmima järgmiseks aastaks, Armata seeriatootmine algab aga 2015. aastal.
Armata projekt on salastatud. Eeldatavasti hakkab soomuki kahuri laadimissüsteemis olema 32 eri tüüpi mürsku. Masinas hakatakse kasutama uusi tehnoloogiaid, mis on väljaarendatud teiste projektide nagu Objelt 195 ja Tšjornõi Orjol (Must Kotkas) käigus.
Armata saab olema erinev praegusest Vene põhilahingtankist T-90st. Muudatused teevad temast konkurentsivõimelise tanki võrreldes praeguste lääneriikide analoogidega nagu prantslaste Leclerk, sakslaste Leopard, ameeriklaste Abrams ja juutide Merkava.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!