Fabia Monte Carlo varustusstandard põhineb Fabia luukpära Ambiente varustusastmel, möönavad ka Škodade müüjad varajamatult. Mootorite hulgast saab valida kõigi Fabia Ambientele pakutavate bensiini- ja diiselmootorite hulgast, välja arvatud 1,2 TSI / 77kW DSG automaat.

Prooviauto oli varustatud just selle 1,2-liitrise neljasilindrilise turbobensiinimootori ning 5-käigulise käsikastiga. Lisaks oli sel punane kerevärv, must katus, mustad veljed, musta sisuga esituled, must esivõre, must seelikukene esibamperi all süngema ilme ja lisaspoileri rollis, tagumise bamperi küljes oli näha kergelt difuusoreile viitavaid ambitsioone õrnade sabaaluste uimede näol; salongis tervitavad punamustad sportistmed (mis tõeliselt head külgtuge pakuvad), punased uksetahvlid, punase niidiga läbi õmmeldud nahkse kattega käsipidurikang, punase niidiga läbi õmmeldud nahkne käigukangikott ning sportlikult jäme roolgi on oma nahka uhkemalt kandmas tänu neile punastele õmblustele. Ning salongis on ka lagi tervenisti süngelt ja sportautolikult musta kangaga kaetud.


Ja ongi kõik? Ei. Lisaks on autole nii küljele kui katusele kleebitud vastavalt musti ja valgeid ruute, tekitamas tunnet, et selle Škoda Fabiaga on just mingi võistluse finišisse jõutud ning läbi ruudulise lipu sõidetud. Ning Monte Carlo kirjaga tahvleidki on autos mitmeid: neid leiab nii esitiibiadelt kui uksesillustel.

Ent nüüd on küll kõik. Rohkem elemente seda Monte Carlo eriversiooni tavalisest Škoda Fabia Ambientest miski ei erista. Ning ükski nendest eelpool loetletud elementidest, ehisdetailidest ja eputükikestest autot kiiremaks ei aita. Tõsi, suuremad rattad aitavad küll paremini teel püsida.

Ent 1,2 liitrine TSI arendab ikkagi 77 kw ja 100 km/h saabub endiselt 10,1 sekundiga ning mis kõige parem: 100 km läbimiseks kulub endiselt keskmiselt vaid 5,3 liitrit bensiini, mis on proovisõidukogemustele tuginedes täiesti reaalne. Mõistagi siis kui autot ei peenesta ega suitseta rehvi, nagu neil fotodel näha on. Ent nagu neil fotodel näha on, on see täiesti võimalik: ajada üks 1,2-liitrise mootorikesega Škoda Fabikene agressiivseks ja ulakaks.

Kusjuures see mootor on ikka väga hea ning kusagil ei jää uhkeid Monte Carlo kirju kandev Škoda jalgu. Pigem lipsab eest. Tasub igal juhul proovida ja uurida, kas tagasihoildiku Fabia peaaegu Mini mõõtu lõbusaks ehtimine on teie maitse järele, sest sõidus on Fabia üks oma klassi ehk siis vaid 10 000 euro kanti maksvate viieukseliste luukpärakeste seas parimaid. Kartsin, et selliselt kaunistatud Škodast väljuda on alati piinlik, ent juhtus hoopis vastupidi: päris uhke tunne oli. Võibolla selle pärast, et see Fabia üleüldse nii mõistlik auto on?

Škoda Fabia Monte Carlo eriversiooni tehnilise teabe ning hinnakirjani jõuad SIIN.

Videoklipis näed Fabia MC'd Monte Carlos tiirutamas!

Ajaloost

Rally Monte Carlo omab Škoda jaoks erilist tähendust. Ükski teine rallivõistlus ei ole rahvusvahelisel ralliareenil nii laialdast tuntust kogunud. Tänaseks on seda pikaaegsete traditsioonidega võistlust korraldatud juba 100 aastat.

- Ralliauto Škoda Fabia Super 2000 võistles esmakordselt aastal 2009 Monegasque rallil. Seal saavutas ta ka oma kategoorias suurepärase tulemused: neljas koht aastal 2009 ning teine, kolmas ja viies koht aastal 2010.

- Škoda 130 RS, üks edukamaid võidusõiduautosid 1300 cm3 klassis kogu motospordi ajaloos, tõi koju terve seeria väätuslikke trofeesid, nende hulgas aastal 1977 Monte Carlo rallilt oma kategoorias saavutatud esimene ja teine koht.

- Jaanuaris 1936 peetud Monte Carlo rallil jõudsid Škoda Popular rallimasinad 1500 cm3 klassis teisele ja kolmandale kohale. Nende saavutus inspireeris autotootjat välja andma erimudelit ‘Popular Sport’, mida nüüd teatakse nime all Popular ‘Monte Carlo’.

Selles klips näed aga lõpetuseks, milline on üks Škoda Fabia, mis ka sisult sportlik. Vaata, kuidas Fabia RS end Eesti teedel võimsalt esitleb!

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!