Patenteeritud süsteemi, millele pandi nimeks Black Fox (“Must Rebane”), saab kanda täiendava kihina olemasolevale soomusele või ehitada välimise kihi sisse nii, et see moodustab ühe kihi kaasaegsete platvormide nn sibularõnga-kaitsekontseptsioonis.

Black Fox on nn aktiivne kohanduv spektriülene vargtehnoloogia (ingl Active, Adaptive Multi-Spectral Stealth technology), mida saab rakendada maismaasõidukite, lahinguõhukite ja merelaevade juures. Kontseptsiooni on arendatud alates 2006. aastast ning hiljuti demonstreeriti välikatsetes selle võimet platvormi osi liikumise pealt tõhusalt taustaga sulandada, vahendab veebiajakiri Defense Update.

Aktiivse vargkilbiga saab täielikult varjata suuri objekte, näiteks teisaldatavaid nn ettenihutatud juhtimispunkte, mida on vaja kogu platvormi ülaltpoolt vaatlemise ja sihikulevõtu eest hoolikalt peita.

Lahingutehnikale paigaldatuna peaks Black Fox katma peaaegu kogu platvormi, nii et varjestus on täielik igast küljest, kaasa arvatud pealtvaatest. Elticsi tegevdirektori Ronen Meiri sõnul pole aga kogu sõiduki sissemähkimine kohustuslik — ka süsteemi osaline rakendamine kahandab märkimisväärselt märkamisvõimalusi pikkade ja keskmiste vahemaade tagant.

Black Foxi tööpõhimõte rajaneb osaliselt tootjafirma võetud patentidele. Süsteem rakendab kaht panoraamkaamerat, mis seiravad ümbrust 360-kraadise poolkera ulatuses ümber kaitstava sõiduki. Kujutist töötlevaid ja juhtivaid elektroonikaseadmeid kasutatakse tausta tajumiseks ja sellesse sulandumiseks, milleks kuvatakse kaitstavat platvormi katvatele aktiivmontaažiga ekraanidele pettekujutis. Kujutis matkib taustsignatuuri, luues ümbritsevat “visuaalset müra” ja iseloomulikku tekstuuri elutruult jäljendades illusiooni varjatusest.

Kaamerad seiravad ümbrust lakkamatult; horisondiga kohakuti aitab neil püsida panoraam-kreenkoost (ingl pan-tilt assembly, PTZ), mis kohendab kujutist vastavalt sõiduki liikumisele, lagedale taevale või vahelduvatele taustadele.

Kaamerad tegelevad ka kaitstava platvormi perioodilise mõõtmise, kriitiliselt tähtsa tagasiside kogumise ja varjestuse tõhususe üldise seirega.

Veel üks rakendus, mida Black Fox toetab, on termiliste signaalide funktsiooni käivitamine nõudmisel. Aktiivekraane saab programmeerida kuvama šifreeritud numbrit või mustrit, nii et need toimivad lahingtuvastussüsteemina (ingl combat identification system, CID), mille saab sisse lülitada kas meeskond, laserkiir või vaenlaseid omadest eristav süsteem (ingl interrogator friend/foe system, IFF). Kui sõiduk liigub, kuvavad aktiivekraanid muutuvat kujutist või mustrit, pakkudes optimaalset kattevarju igast suunast — eest, külgedelt ja pealt. Nii varjatakse platvormi satelliitide, mehitamata lend-luuresondide, madalalt lendavate helikopterite või maapinnalt vaatlemise eest.

Lisaks “taustaga sulandumise” võimele saab Black Fox lähedalasuva hoone, viljapuuaia või põõsa signatuuri rakendades matkida ka muid kujusid ja signatuure. Näiteks võib süsteem Ameerika tanki M-1 “seljas” muuta selle sarnaseks Vene T-72-le, või “kahandada” tanki signatuuri nii, et see jäljendaks soomukit M-113 APC või isegi mittesõjalise otstarbega pakiautot. Samuti võimaldab süsteem meeskonnal käsitsi taustelemente “lõigata ja kleepida” ning neid vargefekti võimendamiseks Black Foxi ekraanidel kuvada.

Kogu protsess toimib automaatselt ja kiirelt. Vargrežiim on käivitatav ühe nupulevajutusega. Taoliste võimetega Black Foxil on potentsiaali kujuneda oluliseks varustuseks sõjaväe püüdlustes takistada potentsiaalsete sihtmärkide iseloomulikke üksikasju peites vaenlase automaatsete tuvastussüsteemide tööd. Samuti võib süsteemi omadusi ära kasutada väljaõppes, kus seda rakendataks väiksemate asendussõidukite juures, mis on pandud jäljendama suuremate lahingusõidukite käitumist.

Ronen Meir kinnitab, et ettevõte on juba demonstreerinud Black Foxi töötavat prototüüpi välitingimustes ja on valmis koostöös Iisraeli kaitsetööstusega jätkama süsteemi konstrueerimist eesmärgiga arendada see täies mahus välja.

Ettevõte tahab lahingumasinatel kasutamiseks välja arendada vargkilbi, mida saaks rakendada täiendava välimise süsteemina või ehitada reaktiiv- või hübriidsoomuse pindmise kihi sisse. Meir kinnitas, et ettevõte uurib ka süsteemi rakendamise võimalusi helikopterite juures ning et Black Foxi võimaliku mereväelise kasutamise küsimustes on nende poole pöördunud juba mitu välisriikide organisatsiooni.