Dallases toimunud
Game Business Law Summit
rääkis Valve (mängu Half Life tootja) üks juhte Jason Holtman ettevõtte 2004. aastal avatud Steam internetipõhise müügi ja haldusplatvormi taustast, vahendab Gamedaily.

Holtmani sõnul on vaatamata mängukonsoolide populaarsuse kasvule, siiski ühtekokku turul palju rohkem arvuteid kui kõiki konsoole kokku. Näiteks 2007. aastal müüdi 255 miljonit uut arvutit.

Steam teenust kasutab hetkel 15 miljonit arvutimängusõpra ja see on üle maailma kätte saadav 21 keeles. Steam ei ole ainult müügikeskkond, vaid ka platvorm, kus inimesed saavad mängude ostmise kõrval võrrelda oma mängusaavutusi teiste mängijatega ja suhelda sõpradega.

Ühel nädalavahetusel pakkus Valve tasuta prooviversiooni mängust Day of Defeat. Nädalavahetusele järgneval päeval tehti mängu allalaadinud inimestele hea pakkumine. Oodatult kasvatas see mängu digitaalse versiooni müüki, kuid ettevõttele üllatuseks müüdi jaevõrgu vahendusel mängu füüsilisi koopiad digitaalsetest 28 protsendi võrra rohkem.

Valve’i esindaja sõnul õppisid nad sellest, et interneti müügikeskkond ei võistle jaekaubandusega ja ei ole võimalik ennustada, kuhu inimesed mänge ostma lähevad.

Samuti rääkis Valve kogemusest, et kui mingit mängu osa näiteks tasuta jagada (n mõni karakteriklass), kasvab koos sellega ka mängu müük nii digitaalses kui füüsilises müügikanalis.

„Suur äri tunnetab piraatluse mõju, kuid tõde on selles, et piraadid on vajaliku teenuseta kliendid,” ütleb Hoffman.

Näide. Valve alustab oma mängude müüki Vene turul samal ajal kui ülejäänud maailmas. Vene inimesed vaatavad televiisorit ja loevad ajakirju ning kui nad näevad mõnda uut mängu ja arvavad, et seda tasuks mängida, siis paljud tootjad toovad mängu Vene turule alles pool aastat hiljem. Loomulikult on inimesed kärsitud ja vaatavad, kuidas nad mängule varem küüned taha saavad.

Valve’i juhi sõnul avastasid nad, et piraatluse tase vähenes selle tõttu tuntavalt, et nende mängud on Moskva riiulitel samal ajal Põhja-Ameerika ja Lääne-Euroopaga.

Holtmani sõnul on ripakil palju avastamata kliente, sest tootjad pööravad kitsalt tähelepanu ainult Lääne turule.