Uuring: Naised hindavad mehi auto järgi, mehed naisi… välimuse põhjal

 (69)

Walesi ülikooli teadlaste uurimustöö kinnitab, et naiste arvates on väärtuslikum mees see, kel istumise all kallis auto. Mehed hindavad naisi kõigepealt ikka välimuse põhjal, autost on neil enamasti täitsa ükskõik.

Vahendab Accelerista

Mitte, et selles oleks midagi uut või avastamisväärset – me teame seda ju niigi, et ilus naine tõmbab meeste tähelepanu ning isane inimene hinnalise auto roolis mõjub soliidsemalt kui tavalise pereauto roolis. Ometi leidub teadlasi, kes järjekindlalt püüavad üldlevinud arvamust kas tõestada või ümber lükata.

Seekord proovivad uurimustööga kätt Walesi ülikooli psühholoogid. Michael Dunni juhitud töörühm võibki lõpuks kinnitada seda, mida mehed (ja naised!) on kaua teadnud: õrnema soo esindajad hindavad tõepoolest meeste atraktiivsust ja sooritusvõimet nende vara ja staatuse põhjal.

Walesi ülikooli psühholoogia lektor Michael Dunni tehtud uurimistöös paluti 21-40 aastaseid naisi hinnata meeste atraktiivsust fotode põhjal, kus sama mees istub kas Ford Fiesta või Bentley Continentali roolis.

Seotud lood:

Nagu oligi arvata, kuuenubrilise summa maksva Bentley rooli keeravat meest peeti väärtuslikumaks kui igamehe või -naise Fordi pingil pusserdavat isase moodi inimest. Huvitav oli tõik, et sama mees mõjus küsitletud naistele nagu täitsa uus, sõltuvalt sellest, kas ta istus Continentali või Fiesta roolis.

Ehmatav pealiskaudsus, kas pole? Õnneks ei saa seda üksnes naistele süüks panna, ka mehed annavad naisele esmase hinnangu kiirelt ja süvenemata. Dunn testis mehi sama meetodiga kui naisi, näidates neile fotosid autoroolis istuvatest õrnema soo esindajatest.

Ja mis selgus? Meestel oli enamasti täiesti ükskõik, mis autoga naine sõitis, sest nad hindasid naisi puhtalt nende kena näolapi ja toredate vormide põhjal. Kui ilus naine istus odava auto roolis, ei vähendanud see tema väärtust; kui aga auto oli kallis ja naine selle roolis ehk mitte nii atraktiivne, kaotasid mehed pildil oleva sõitja vastu kiirelt huvi…
Loe edasi siit