1. Katse rätikuga

Pange looma pea peale käterärik ning kui loom saab rätiku alt välja:

  • alla 10 sekundiga, annab see 3 punkti;
  • 10 kuni 20 sekundiga, annab 2 punkti;
  • rohkem kui 20 sekundiga, annab see 1 punkti.


2. Katse ämbriga

Võtke kolm ämbrit ning asetage ühte neist mingi maius või neljajalgse sõbra mänguasi ja laske loomal seda tegevust pealt vaadata. Viige loom üheks minutiks ruumist välja ning kutsuge siis tagasi. Tema ülesanne on peidetud asi ämbritest ülesse leida.

Kui loom leiab asja ülesse:

  • esimesel katsel, saab ta 3 punkti;
  • teisel katsel, saab ta 2 punkti;
  • kolmandal katsel, saab ta 1 punkti.

3. Katse maiustusega

Pange maiustused sellisesse kohta, kuhu teie loom peaga ligi ei pääseks, näiteks madala diivani või tugitooli alla. Kui loom hakkab maiust käpaga välja õngitsema:

  • 0,5 minuti jooksul, annab see 3 punkti;
  • enam kui minuti pärast, annab see 2 punkti;
  • Kui loom loobub maiuse kättesaamisest, siis saab ta 1 punkti.


4. Katse müüriga

Tee papist 1-1,5 meetrine müür, mis oleks täpselt nii kõrge, et loom ei saaks sellest üle vaadata. Müüri keskele tee ruudukujuline auk serva pikkusega 7-10 sentimeetrit ehk siis täpselt nii suur, et loom saaks august näha teiselpool müüri olevat maiustust.

Kui loom näeb august maiustust ja läheb sellele järele:

  • kümne sekundi jooksul, annab see 3 punkti;
  • kümne kuni 30 sekundi jooksul, annab see 2 punkti.
  • Kui loom üritab seina ümber lükata, annab see 1 punkti.

Tulemused

11–12 punkti: palju õnne! Teie koer või kass on geenius.
9–10 punkti: hästi arenenud intelligentsus.
7-8 punkti: keskmine intelligentsus.
5-6 punkti: võib vajada koolitust.
Alla 5 punkti: ilus, aga kahjuks loll.


Kuidas arendada oma lemmiku intelligentsust

Kui teie lemmikloom ei saanud testis häid tulemusi, siis kõik pole veel kadunud. Te saate tema intellekti arendamiseks palju ise ära teha. Kõige lihtsam viis selleks on mäng. Mängige ja suhelge oma koera või kassiga nii tihti kui võimalik