Tavaliselt ei pane me seda tähele, sest reklaamitrikkide abil ning muul moel kasutavad turundajad ning müügimehed ära meie aju alateadlikke otsuseid.

Kirjeldame järgnevalt seitset head müüginippi (allikas: ajakiri Imeline Teadus).

Kui meil hakkab hea

Napis riietuses naisi, armsaid karvaseid loomi ja vastupandamatuid beebisid ei kasutata reklaamides ilmaasjata.

Kõik, mis tekitab meis spontaanselt positiivse tunde, lükkab ettevaatlikkuse ja eelarvamused kõrvale. Juhtimise võtab üle tunnetega tegelev aju limbiline süsteem amügdala ehk mandelkeha.

Inglismaa Hertfordshire'i ülikooli psühholoog tegi huvitava katse: "kaotas" 240 rahakotti, milles leidus alati omaniku aadress.

Rahakottide sisu oli mõnevõrra erinev – seal oli beebi, koera, perekonna või vanema abielupaari foto, veredoonori tõend või mitte midagi.

Keskmiselt tagastati rahakott omanikule 42 protsendil juhtudest, kuid beebi pildiga rahakott tagastati 88 protsendil juhtudest.

Kena pakend

Ilusasti pakendatud kaupa on parem müüa, sest esmamulje tekitab positiivse ootuse. Näiteks maitseb kallise pudelisse villitud vein paremini.

California tehnikaülikooli teadlane Antonio Rangel tegi katse, kus mõõdeti veinijoojate aju aktiivsust. Ainus teave, mida katseisikutele anti, oli veini hind.

Degusteerijate hinnang oli ühene: mida kallim, seda maitsvam. Kui samale veinile pandi üheksa korda kallim hind, muutus see kaks korda maitsvamaks.

Kärbeste pähe ajamine.

Paljud meie valikud on alateadlikud otsused. Teeme asju, mis tunduvad loomulikud, aimamata, et meid on mõjutatud.

Amsterdami Schipoli lennujaam oli hädas pissuaarist mööda "laskvate" meestega. Tualettruumidesse pandi korralekutsuvaid silte, kuid need tekitasid reisijates ebamugavust ning neist oli vähe kasu.

Siis tehti katse, kus pissuaari seinale joonistati kärbes. Mehed hakkasid instinktiivselt kärbse pihta sihtima ning põranda määrimine vähenes 80%.

Tee asi lihtsaks

Sõnum peab olema selgemast selgem ja kergesti mõistetav. Mis tundub vastuvõtjale segane, teeb asja keeruliseks ja müügimees kaotab esimese raundi või kogu tehingu.

Michigani ülikooli uurimistöös esitati identne toiduretsept kahes variandis: üks kergesti loetavas Ariali kirjatüübis ja teine käekirjaga sarnanevas Mistralis.

Katseisikud pidasid esimest retsepti kergesti ja kiiresti valmivaks.

Üllata ohvrit

Meid on kerge panna midagi tegema, kui meid positiivselt üllatada. Hea uudis ja huumor mõjuvad samamoodi.

USA Monmouthi ülikooli teadlane korraldas eksperimendi restoranis. Ettekandjad viisid kõikidele külastajatele kingituseks kaks kommi, kuid pooled külastajad said maiustused ühekaupa.

Nood katsealused tundsid, et said erilise tähelepanu osaliseks ja andsid lahkudes ettekandjale rohkem jootraha.

Näita empaatiat

Platseeboefekt tähendab, et mõjuaineta ravim teeb inimese terveks, sest patsient usub sellesse. Sarnane mõju on heatahtliku suhtumisega usaldusväärsel inimesel, kes tekitab meis positiivse ootuse.

Harvardi ülikooli uurimusest on selgunud, et kui arst on kaastundlik ja käitub professionaalselt, paranevad patsiendid kiiremini. Kui arstid aga käituvad närviliselt ja ülbelt, halveneb ka patsientide tervis.

Tundub hea diil!

Soodne pakkumine, mis jätab mulje võimalikust kasust, kõnetab meie aju "tasukeskust".

Koostöös Lõuna-California ülikooliga tegi üks Los Angelese autopesula katse soodustkaartidega, mis lubasid kliendile tasuta autopesu pärast kaheksandat pesulas käimist.

Kaarte oli aga kahte sorti. Ühtedel oli kaheksa ja teistel kümme tühja ruudukest, mis tuli tasuta autopesu saamiseks templitega täita.

Kliendid, kes said kümne ruudukesega variandi, said aga oma kaardile kohe kaks templit. Mõlemad sooduskaardid olid seega põhimõtteliselt samasugused.

Ometi läks nii, et kliendid, kes said kohe kaks templit, kasutasid autopesulat sagedamini ja kauem kui need, kes alguses boonust ei saanud.