Õige vastus on menukas suupiste popkorn, ja seda mitte ainult viimase aasta lõikes, vaid pigem juba aastakümneid, vahendab CBS News.

Eriti suured nii kino- kui ka paismaisi-sõbrad on muidugi ameeriklased. Nemad söövad seda ümmarguselt 50 liitrit inimese kohta aastas, sellest enamuse kinodes, selgitab popkorni võidukäigust raamatu avaldanud Andrew Smith.

Popkorn on lahutamatu osa kinokogemusest juba aastakümneid. Selle suur võidukäik algas 1930ndatel USA suure majanduslanguse ajal - varemalt ei pööranud kinoomanikud suupistete müügile erilist tähelepanu.

Nad avastasid aga Suure depressiooni ajal, et kui piletihindu langetada ning rahvale snäkke müütada (eesotsas popkorniga), toob see isegi rohkem käivet kui seni.

Popkorn hakkas mõjutama, mida kinodes üldse näidati. Alguses turgutas selle müük nädalavahetustel alaealiste seansse... siis avastati, et ka täiskasvanud pistavad isukalt paismaisi - vähemalt pingeliste filmide saateks.

Järgmiseks hakkasid popkornimüüjad oma kaupa "rikastama" soola ja sojaõliseguga (see, mida paljud peavad võiks), et inimesed muutuksid ühtlasi janusemaks ja telliksid kõrvale karastusjooke.

Tänapäeval on kinokogemust ilma kõikjaltoimuva snäkimüügita raske ette kujutada. Ka Smith võtab teema kokku nõnda: "Ma usun, et popkornita ei eksisteeriks tänapäeval enam kinosid ega filme - vähemalt filme kinodes."

PS Ma juurdlesin lugu kirjutades, kas kirjutama peaks popcorn või sobib samuti eestindus popkorn. ÕS ütleb popkorn, nii et las olla siis pealegi k-ga!