Kell on 4.28 ööl vastu tänast, kui Harku järve kohal tungib läbi pilvemassi esmalt võimsate prožektorite valgusvihk ja seejärel üks suuremaid lennumasinaid Airbus A330-343. Selle lennuki saabumist ei ole üksnes kuulda ja näha, vaid ka tunda.

Pilk saabuvate lendude nimekirja ei leia sellelt kellaajalt ühtegi plaanilist reisi. Kui appi võtta lennuinfoportaal filghtradar24, siis selgub, et öine lend on saabunud koguni nii kaugelt kui Hiina kaugema serva linnast Hangzhoust ning lennukit käitab Hispaania ettevõte Wamos Air.

Kas järjekordne maskisaadetis? Või ehk on tegu musta reede järgse erilennuga, et Eesti rahvale e-poodide kaup erilennuga kohale toimetada? Mis veel „hullem” - äkki valitsuse pahameeleks terve öine salajane lennukitäis välistudengeid?

Hommikusele järelepärimisele lennujaamast saan aga hoopis optimistlikuma noodiga vastuse.

Tallinna lennujaama kommertsjuht Eero Pärgmäe sõnab nimelt Fortele, et tegemist on Hiina ja Euroopa vahel liikuva kaubalennuga, mis teeb Tallinna lennujaamas tehnilise vahepeatuse tankimiseks ja meeskonna vahetuseks.

„Projekt algas novembri keskpaigas ja praeguse plaani kohaselt käib lennuk siin iga päev kuni uue aastani,” räägib Pärgmäe.

Lennuki edasine teekond näitabki: Tallinnast võetakse suund Hispaania Vahemere-äärsesse linna Valenciasse.

Pärgmäe sõnul on Tallinna lennujaamal väga hea meel, et suudetakse olla lennufirmadele partner keerulistes kaubaveoprojektides.

„Meie üks strateegilisi eesmärke tulevikuks on kaubalendude arendamine Aasia suunal - see projekt annab meile kontakte ja kogemusi edasi liikumiseks," ütleb lennujaama kommertsjuht.

Eesti on Hiinast saabuvatele lennukitele teekonnal Euroopasse esimene Euroopa Liidu riik.