KONFLIKT: Mis see Google tuleb siis siia, oma bussidega inimesi tööle vedama...

 (24)
Kas Google'i, Apple'i ja Facebooki bussid on tõesti süüdi, et San Francisco elanikud hüpoteegivõlgadega kodunt tänavale on tõstetud?
Kas Google'i, Apple'i ja Facebooki bussid on tõesti süüdi, et San Francisco elanikud hüpoteegivõlgadega kodunt tänavale on tõstetud?AP Photo / Scanpix

Täiesti veider konflikt on tekkinud San Francisco linna ja Silicon Valley tehnoloogiahiiglaste vahel, kusjuures mängu on toodud ka nooremapoolsed protestijad, kes Google'i bussiaknaid sisse peksavad.

San Francisco on linn, kus ühistransport on uhke küll pikaegsele pärandile, paraku ka näiteks ajast ja arust trollibussidele, mida aitab ülal pidada Golden Gate'i sillaületajatelt kogutav maks. Nüüd on aga linnavõimu ajanud vihale tehnoloogigant Google, mille tellitud bussid teevad iga päev ligemale 4000 peatust avaliku ühistranspordi peatustes, väidetavalt andmata selle eest linnale midagi vastu.

Ja kui samal ajal on tänavail tekkinud "pööbli" raev "tehnoloogiabuumi tekitatud džentrifikatsiooni" (ehk siis "jõukate eelistamise") vastu, osalt vist ka nn occupy-liikumise raames.  Ühes kohas piiras plakatitega mass sisse Apple'i bussi, mis San Franciscos oma töötajaid peale korjas, teisal ründas samasugune jõuk Google'i bussi, peksis sisse selle aknad ja lõhkus rehvid, kuna firma oma töötajaid Lääne-Oaklandis peale võttis.

Seotud lood:

Tegemist on küll ideoloogilise äärmuslusega, mis arvab, et kõik tehnoloogiafirmade töötajad olevat multimiljonärid, ja "rikastele tehnoloogiafirmadele" tulevat jõuga koht kätte näidata, teisalt üritab linn ilmselgelt välja pigistada ka raha tehnoloogiafirmadelt linna avalike bussipeatuste kasutamise eest. Kuivõrd linn ja protestijad omavahel koostööd teevad, on siiski kahtlane.

1998. aastal ehitatud Google'i peakorter, nn Googleplex asub Mountain View linnas 52 kilomeetrit San Franciscost lõuna pool, aga enamik sealsetest 12 000 töötajast elab San Franciscos. Firma pakkus neile oma transporti wifiga varustatud bussides, et iga töötaja just oma autoga tööle ei peaks sõitma.

Nüüd üritab firma leevendada ka pingeid sellega, et pani kahe linna vahel käima veel erakatamaraani, ja lubades vältida kitsamate tänavate ummistamist oma bussidega, aga protestivaimu täis aktiviste on see veelgi enam vihale ajanud.

Kõige keskele aga jäävad vaesed bussijuhid, kelle peale meeleavaldajad oma raevu välja elavad: