Seda juhtumit peetakse üheks võimalikuks allikaks ingliskeelses keskkonnas levinud ütlusele „valmidusele süüa omaenda koeratoitu.“ Sellega vihjatakse toodetava taustal olevale parimale kavatsusele. Järele mõeldes on probleem olemas. Olgu selleks mõne autopoe töötaja, kes sõidab võõra automargiga või teatud sertifikaadiga IT-ettevõtjat kasutamas uhkustamiseks neile sertifikaadi omistanu jaoks vastalise arvutiplatvormi. Rääkimata koeratoiduvalmistajast, kes käib oma lemmikule poest toitu ostmas. Kui sa ei usu oma tootesse, siis teistele selle pakkumine lõhnab juba seeditud koeratoidu järele, tõdes Kristjan Port saates Portaal.

Mõne toote puhul probleem puudub, kuna kaupade erinevused on pisikesed ega kanna endas olulist kulu. Kulu võib mõõta nii rahas, kui ka emotsioonides. Mõne kaubaga kaasneb aga oluline kasutusrisk ja kui selle looja ise asja väldib, on olukord kahtlane. Oletame näiteks, et te valmistate olemasolevate vahendite ja oma nutikuse toel isesõitva auto. Sellise, milles juhi asemel on abistavad servomootorid ja neid kontrolliv automaatika. Kas usaldate loodut sel määral, et istuksite koos perega sõidukisse ja laseksite kontrollitud elektriliikumisel end maalt linna sõidutada? Ehk kas sööksite oma enda koeratoitu?

Paistab, et Google seda teeb. Olgu meenutatud, et otsinguteenuse toel maailma suurim reklaamimüüja on osa sissetulekust rakendanud juhita auto loomisele. Enne aastavahetust omistati ettevõttele patent isesõitva auto kohta. Möödunud talveks oli juhita projektauto läbinud Ameerika Ühendriikide teedel üle 160 000 miili, hetkeks on avalikel teedel kogutud juba 300 000 pimesõidu miili.

Kevadel seadustas USA Nevada osariikreeglid juhita autode liikumiseks osariigi teedel. Esimeses, testimise etapis peab juhita auto kandma punase taustaga registreerimismärki. Pärast testperioodi edukat läbimist saab auto rohelise numbrimärgi. Inimjuhitavatel autodel on märgi taust sinakas-hall. Seaduseloojad lähtusid tehnoloogia kiirest arengust, nähes ette juhita autode saabumist –esmajärjekorras kaubaveoks. Tegemist pole niivõrd seadustatud hasartmängu ja viimast meenutavate lahedate abielureeglite poolest tuntud osariigi riskialti maailmavaatega.

Pigem visiooniga, mille põhjal lõi osariiksoodsa sünergia konkurentsivõimet oluliselt edendava transpordi innovatsiooni toetamiseks. Olgu märgitud, et Nevada on Google peakorterit võõrustava California naaberosariik. Samas teatas Google, et on käivitanud autoprojektis uue faasi ja asub robotautoga vedama oma peamist kapitali ehk kalleid töötajaid. Pidevalt on testsõidus tosin autot. Igas autos lisaks mõttelisele tühjale juhikohale veel kaks operaatorit kogumaks andmeid ja haaramaks vajadusel juhtkangidest.

Tänu kogutud massiivsele kogemusele ja tehnoloogilistele edusammudele vähendatakse uues faasis testautodes inimeste arvu ühele. Ühtlasi muutub autosõit töö tegemise asemel utilitaarsemaks. Varem tuli autoprojekti insener tööle oma autoga, et siis asuda juhita autoga sõidutööd tegema. Nüüd hakkavad isesõitvad autod töötajaid kodust peale võtma ja tööle tooma. Paljud saavad teel olles teha midagi kasulikku – nagu näiteks tööd.