Coca-Cola reklaamid juhivad esmakordselt tähelepanu liigsele kehakaalule

 (3)
Coca-Cola reklaamid juhivad esmakordselt tähelepanu liigsele kehakaalule
Ülekaalulisus on kasvav probleem kogu maailmas.Reuters/Scanpix

Coca-Cola sai üheks maailma võimsamatest kaubamärkidest, võrdsustades gaseeritud karastusjoogid õnnelik-olemisega. Nüüd aga pöördub suurtootja esmakordselt eetrisse, juhtimaks tähelepanu kogu tööstust varjutavale süngele pilvele — ülekaalulisusele.

Ettevõte, mille peakorter asub Georgia osariigis Atlantas, alustas esmaspäeval reklaamikampaaniat, mille raames näidatakse telekanalite CNN, Fox News ja MSNBC kõige vaadatavamate saadete vahele kahe minuti pikkuseid klippe.

Turunduslihase pingutamisega loodetakse teha end paremini kuuldavaks limonaadide ja nende tervisemõjude teemalises avalikus debatis. Reklaamides tõstetakse esile asjaolu, et Coca-Cola pakub kõige rohkem väikese kalorsusega karastusjooke, ning rõhutatakse, et ülekaalu põhjuseks on igasugused ülemäärased kalorid, mitte ainult need, mida sisaldavad magustatud karastusjoogid, vahendab Huffington Post.

Maailma juhtiva karastusjoogitootja Coca-Cola jaoks kujutavad reklaamid reaktsiooni üha süvenevale kriitikale, mille löögi alla on sattunud kogu limpsitööstus.

Seotud lood:

Tänavu kavatseb New York City hakata jõustama USA ajaloos esmakordset suurusepiirangut toitlustusasutustes, kinodes ja spordiüritustel müüdavatele karastusjookidele. Massachusettsi osariigi Cambridge’i linna linnapea on vastava meetme juba kasutusele võtnud — väidetavalt New Yorgi otsuse eeskujul.

Möödunud aastal läbi viidud värsked uurimused annavad samuti mõista, et kõrge suhkrusisaldusega joogipoolis kasvatab tarbijate kehakaalu muudest käitumuslikest teguritest sõltumatult. Näiteks nähtus aastakümneid väldanud, rohkem kui 33 000 ameeriklast hõlmanud uurimistööst, et magustatud jookide pruukimine mõjutab kehakaaluga seonduvaid geene ja kasvatab ülekaalulisuse riski suuremaks sellest, mida ainuüksi geneetika põhjal eeldada võiks.

Coca-Cola rõhutab, et reklaamid ei kujuta endast vastulööki avalikkuse negatiivsele suhtumisele. Tegelikuks eesmärgiks olla hoopis madala kalorsusega jookide esiletõstmine ja tootja eelseisvate kuude plaanide tutvustamine, rääkis Coca-Cola Põhja-Ameerika harukontori gaseeritud jookide osakonna juhataja Stuart Kronauge.

„Kogu riigis on käimas oluline avalik arutelu ülekaalulisuse teemadel ning meie tahame selles arutelus osalised olla,“ selgitas pr Kronauge.

Teine reklaamklipp, mida näidatakse sel nädalal menuka lauluvõistlussaate American Idol ajal ning enne Ameerika jalgpalli liiga NFL finaalmängu, nn Super Bowl’i, meenutab palju rohkem noid kaasahaaravaid, rõõmsameelseid reklaame, mida inimesed on harjunud Coca-Colaga seostama.

Reklaamlõiku on koondatud montaaž tegevustest, mis peaksid ära põletama ühes koolapurgis sisalduvad „140 õnnelikku kalorit“: näidatakse koeraga jalutamas käimist, tantsimist, sõprade seltsis lustimist ning edukast keeglimängust ajendatud võidukat kepslemist.

Kontserni pressiesindaja ei öelnud, kui palju reklaamid, mille kallal alustati tööd juba mullu suvel, maksma läksid. Samuti keelduti avalikustamast eelseisvaks aastaks tehtud äriplaanide üksikasju. Kuuldavasti vaetakse ühe võimalusena joogist saadud kalorite põletamiseks vajalike tegevuste määra märkimist karastusjoogipurkidele ja -pudelitele.