CleverShuttle Saksamaalt on eeskujulik näide tõelisest sõidujagamise teenusest

 (11)
CleverShuttle Saksamaalt on eeskujulik näide tõelisest sõidujagamise teenusest
CleverShuttle

Saksamaa suurlinnades autode ühiskasutusteenust pakkuv CleverShuttle on oma sõidukipargi koostanud nullemissiooniga autodest. Teiste seas on kasutusel Toyota Mirai vesinikautod, millel äsja täitus viis miljonit sõidukilomeetrit.

CleverShuttle autode ühiskasutusteenus toimib veidi erinevalt kui harjumuspärased äpitaksod, kus takso tellimine on viidud nutirakendusse ja teenust osutavad mh mitteprofessionaalsed juhid, aga kõik muu toimib nagu taksoteenus.

CleverShuttle’i puhul on autoroolis professionaalne juht, auto saab tellida küll rakenduse kaudu ent see ei sõida ukse ette vaid peatub kokkulepitud kohas ning sõit on organiseeritud nii, et samal suunal on võimalik peale võtta rohkem kui üks reisija.

Teenust on mugav kasutada näiteks lähikonna lapsevanemail, kelle koolis või lasteaias käivaid lapsi võib korraga ühe autoga kooli, aeda või koju sõidutada. Samuti on mugav töökoosolekule minnes korjata peale kolleege jne.

Kui omal pole mitut inimest ühte autosse välja pakkuda, toimib teenus marsruuttakso põhimõttel ja rakenduse kaudu saavad auto tellida kõik samal suunal reisijad, kes siis kokkulepitud kohast peale korjatakse.

CleverShuttle toimib kuues suures Saksamaa linnas ja laieneb järjest: rakendust saab igaüks kasutada Berliinis, Kielis, Dresdenis, Leipzigis, Münchenis ja Düsseldorfis. 2017. aastast tegutsenud firmal on miljoneid kliente.

Seotud lood:

Autopargis on nullemissiooniga elektriautod, muuhulgas on ettevõte üks suuremaid vesinikuautode kasutajaid kogu Euroopas. Kahe ja poole aastaga on 45 Toyota Mirai vesinikuautot läbinud viis miljonit kilomeetrit!

Et natuke aimu saada, kui palju on viis miljonit kilomeetrit, siis see on kuus ja pool korda vahemaa Kuuni ja tagasi. Elon Musk, millega vastad!?

Vesinikuautod on töökindlad

CleverShuttle’i vesinikuautode kogemus on autotootjatele ääretult oluline, sest aitab tehnoloogiat edasi arendada, ja paljut ongi arvesse võetud Mirai uue põlvkonna puhul.

„Toyota Mirai kütuseelemendiga elektriautod on tänu oma usaldusväärsusele muutunud meie jaoks asendamatuteks töövahenditeks. Lugematu hulk teenuse kasutajaid on saanud mugavat sõitu sihtkohta keskkonda vähimalgi määral koormamata – auto heitmeteks on teadaolevalt ju vaid veeaur” rääkis ettevõtte üks kaasasutajaid Jan Hofmann.

Populaarne ühisjagamisteenus alustas 2017. aastal kahekümne Miraiga, aga kiiresti kasvatati nende hulka 45ni. Mirai on tuttav teenuse kasutajaile kõigis kuues linnas.

Kuna autod on pidevas kasutuses – CleverShuttle’i teenus toimib ööpäevaringselt ning Berliinis võib arvestada nn non stop teenusega, siis pole paremat tagasisidet autotootjaile kui sadu tuhandeid kilomeetreid läbiv e-auto kogemus.

Toyota Mirai on osutunud töökindlaks: kahe ja poole aasta jooksul pole ükski auto vajanud suuremat remonti, korralisi hooldusi tehakse loomulikult vastavalt ettekirjutustele.

“Viis miljonit läbitud sõidukilomeetrit on kinnitus sellele, et kütuseelemendiga elektriautod sobivad hästi igapäevaseks kasutamiseks. Kütuseelemendi jõudlus on piiramatu, tehnilisi probleeme ei esine – keskmiselt on need Miraid sõitnud igaüks muretult 180 000 kilomeetrit,” rõõmustas Toyota Motor Europe’i tegevjuht Ferry M.M. Franz.

CleverShuttle

Mirai on maailma müüduim vesinikuauto

CleverShuttle pole ainus ettevõte Euroopas, mis kasutab oma tegevuses vesinikuautosid: Pariisis on Miraid taksode ja rendiautodena tavaline nähtus. Vesnikutehnoloogia edeneb neis riikides, mis näevad tervikpilti, rajades tanklaid ja soosides vesinikukütuse kasutuselevõttu.

Toyota Mirai on kahtlemata maailma tuntuim vesinikuauto: seda esitleti 2014. aastal ning Euroopas müüdi esimesed Miraid 2015. aastal. Ning kui teised tootjad on vesinikuautode osas tagasi tõmmanud, siis jaapanlased pole hetkekski käega löönuid vaid arendavad tehnoloogiaid edasi ja usuvad, et vesinikus on helge tulevik.

Luksuslik kütuseelemendiga sedaan pakub reisijatele maksimaalset mugavust ja keskkonnasõbralikkust tänu neljale eraldi istmele ning kütuseelemendile, mis muundab vesiniku elektrienergiaks, mis omakorda on vajalik 113 kW / 154 hj elektriajami käitamiseks.

Auto on täiesti heitevaba, vesiniku tootmisest tekib üksnes veeaur. Esimese põlvkonna Mirai suudab ühe tankimisega läbida kuni 500 km, tankimine võtab aega alla kolme minuti.

Tänavu alustatakse Jaapanis teise generatsiooni Toyota Mirai tootmist. Oleme uustulnukast varasemalt kirjutanud siin ja loodame, et olenemata praegustest keerulistest aegadest saame peagi ise ka auto rooli istuda.

Loe siit, miks on vesinikutehnoloogiate arengu võti inimnäolisus