TopGear Eesti sai aastaseks

 (4)
TopGeari märtsinumber fotodes
TopGeari märtsinumber fotodesFoto: TopGear

Täpselt aasta tagasi ilmus esimene eestikeelne Top Gear. Kosmoses on käidud, vee all sõidetud, rekordeid löödud tava-, elektri- ja juustumootoriga autodel. Kuhu edasi? Olge meiega, saate näha!

Hurraa! Moameeste võit! Päike paistab, nii et silmil valus. Talv taganeb kõigil rinnetel. Tingimusteta kapitulatsioon on veel ainult aja küsimus.

Enne kui lume-, jää- ja pakasevastaseks võitluseks mõeldud relvastus selleks aastaks lõplikult kuuri alla lükata, on viimane aeg lahinguväljal veel korraks ringi vaadata. Et kellest me siis õieti jagu saime?

Muistne võitlus talvega tipnes TopGear Eesti jaoks Lapimaal. Tungisime sügavale vaenlase tagalasse, polaarjoone taha, kus teedele soola ei puistata ja kuskil pole poolde rehvi ulatuvat porist lumeputru. Isegi paarkümmend külmakraadi ei sega. Kahe tosina autoajakirjaniku meeli hoidsid ärevil keset maailma lõppu rajatud jäärada, neli Porsche mudelit ja võimalus nende roolis päev läbi jäärajal kihutada. Täpsuse huvides märgime, et tegu polnud polaarpäevaga. Instruktorid õpetasid ja talv näitas oma parimaid maastikuvaateid. Aga nagu selgub, ei pea jäärajal sõitmiseks ilmtingimata Lapimaale suunduma ega Porschet ostma.

Soola ei puistata maha ka lennuväljadel, sest lennukite alumiiniumkered sellist kohtlemist välja ei kannataks. Talvevastase võitluse eliitüksused tõrjuvad lund just aerodroomidel – pidevalt, isegi siis, kui lihtsureliku meelest pole midagi tõrjuda. Tallinnas Ülemiste lennuväljal on selleks ametis lumesahad, mille kõrval kahvatavad isegi Ferrarid-Lamborghinid: võimsus üle 800 hobujõu, hind üle poole miljoni euro. Stardirada on kolm kilomeetrit pikk ja eliitüksus lükkab selle vaenlasest lagedaks vähem kui kümne minutiga. Sellist lumesadu, millest lennuvälja lumekoristustehnika jagu ei saaks, pole veel välja mõeldud. TopGear Eesti käis neid masinaid ja mehi kaemas ning annab nähtust aru märtsinumbris.

Seotud lood:

Peatselt on algamas üritustesari maailma parima autojuhi väljaselgitamiseks. Rohkem tuntakse sarja küll vormel 1 maailmameistrivõistluste nime all, aga ega asja olemus sellest muutu. TopGear Eesti pühendab autospordi tippsarjale terve lugude ploki. Lükkame ümber arvamuse, et vormel 1 paistab olevat sama kauge ja kättesaamatu nagu Kuu tagakülg ning et vormeli ehitamine on üks meretagune suurte poiste mäng. Kaugel sellest. Paarkümmend tudengit Tallinnas askeldab ühes Uue Maailma tagahoovis oma vormeli loomise kallal samamoodi, nagu seda tehakse maailmakuulsates F1 tiimides. Loe ja imesta.

Aga nüüd – nõiavitsad, klaaskuulid, tõenäosusteooriad ja eksimatu sisetunne sahtlist välja ning ennustama! TopGear Eesti kuulutab välja F1-teemalise ennustusvõistluse. Selgitame välja Eesti parima vormelioraakli, keda ootab ees auhind – sõit kaheistmelises vormel 3 autos. Mis ja kuidas, sellest nii ajakirjas kui peatselt ka meie veebsaidis ja Facebookis.

Kaunist kevade saabumist kõigile!

Märtsikuu TopGear Eestis:
Aston Martin DB9
BMW M5
Caterham Supersport R
Fiat 500 L
Fiat Freemont
Ford Police Interceptor
Lexus LFA
Porsche Panamera Sport Turismo
Seat Leon
Seat Toledo
Subaru BRZ
Toyota Auris
Ja palju-palju muud