TopGear Eesti oktoobris: Talvest pääsu ei ole


TGE oktoober
TGE oktooberFoto: TopGear Eesti

Oktoobris oleks justkui varavõitu talvest rääkida. Veel nädal enne ajakirja trükkiminekut kannatas õues T-särgiga käia, aga juba paar päeva hiljem, kui sügis ka astronoomiliselt kohale jõudis, tuli jope selga ajada. Tegelikult pole mõtet kurta – kui tihti meil siis ikka juhtub, et enamik septembristki on soe ja kuiv? Aga ega pimedatest ja pilkastest sügisöödest pääsu pole, ning pea see külmgi ligi ei hiili.

Sestap, nii kummaline kui see ka õue vaadates ei tundu, tuleb hakata talveks valmistuma. TopGear Eesti aitab teid selles rubriigiga „Tali tuleb“. Vaatame üle naastrehvinduse värskemad saavutused, räägime kahe- ja neljarattaveo plussidest-miinustest ning ja kiikame LED-tulede maailma. Lõpuks meenutame, kuidas pikkadel sügis- ja talveõhtutel roolis istudes und eemal hoida ning mida oma auto juures ette võtta, et talv ootamatult ei saabuks. 

Juba keset suurt suve saabus meie maale kompaktklassi universaalide laine. Panime kõrvuti Aurise, Golfi ja Octavia universaalkerega versioonid ning uurisime, mida kere tagumise kolmandiku väljavenitamine juurde annab. Muljeid võtame kokku neljal leheküljel, aga etteruttavalt võib öelda, et autod olid mõnes punktis uskumatult sarnased, teisalt jälle üllatavalt erinevad.

Seotud lood:

Sügise saabudes lendavad linnud soojematesse paikadesse lõuna pool. Üks Eestimaa mees asub novembri alguses samuti teele lõuna poole, aga kindla plaaniga kolmveerand aasta pärast koju tagasi jõuda, olles vahepeal autoga kogu maailmale tiiru peale teinud. Ent Mait Nilsoni ümberilmareis on natuke teistsugune, sest tema kavatseb oma autoga sõita ka üle ookeanide. Mees ise rääkis meile, kuidas buumiajal „Eesti rahvamaasturi“ tiitli külge saanud Toyota Land Cruiserist ehitati veteväljade ületamiseks mõeldud amfiib.

TopGear Eesti vormel 1 ennustusvõistlus läbis septembri lõpus Singapuri GP järel teise (ja ühtlasi viimase) vahefiniši. Selgusid ka järjekordsed auhinnasaajad, aga kuna 25-st küsimusest 13 on veel vastuseta, seisab suurem jagu põnevust alles ees. Suurem põnevus seisab ees ka neil filmi- ja vormelisõpradel, kes ootavad kinodesse Ron Howardi uut filmi „Rush“. Niki Lauda ja James Hunti legendaarsest vastasseisust 1976. aasta MM-tiitli jagamisel on valminud ekraaniteos, mille maailma-esilinastus toimus 20. septembril. Esimeste vastukajade põhjal võib „Rushist“ loota täiendust selle žanri klassikutele, John Frankenheimeri „Grand Prix’le“ Yves Montandiga ja Lee Katzini „Le MansileSteve McQueeniga peaosas.

Tõesti kummaline, et rohkem kui 40 aasta jooksul pole nii intriigi- ja draamarohkest valdkonnast nagu tipptasemel autosport valminud ühtki korralikku mängufilmi. Sylvester Stallone’i ja Renny Harlini „Driven“ üritas tühimikku täita, kuid tulemust võib heal juhul iseloomustada sõnaga „debiilne“. Avame teile „Rushi“ valmimise tagamaid, mis lubavad loota, et kinos (kui film ikka kunagi Eestisse jõuab) saame seda filmi vaadata piinlikkust tundmata.

Ja ärge siis kihutage, teed hakkavad libedaks minema!

Top Gear Eesti kirjutab oktoobris veel järgmistel teemadel: