Top Geari TEST: VW Passat Alltrack - stoiline rahu
Kõrgendatud kliirensiga Passat Variant mõjub kuldraamidega prillidena.Audi on liiga steriilne, Volkswagen liiga rafineeritud. Nii on mulle ikka tundunud. Sama põnev disain nagu tükksuhkrul. Aga kui palju mõju võib üks selline tükk tassis tegelikult avaldada!
Oma rangelt kuiva disainitraditsiooniga julmalt oma rida ajades on VW nüüd juba klassikuks muutumas. On märgata, et suhkrutüki kandilisust saab ka moodsalt vormistada.
Uuel Passatil on esinurgad kui skalpelliga ära lõigatud. LED-päevasõidutuledega uutmoodi esilaternad annavad sära juurde mitmes mõttes ja on unisoonis all asuva udutulede plokiga. Kõrge klaasiring ja Alltracki kõrgemal istumist rõhutav üle kogu alaserva jooksev helehall plastring koos alumiiniumliistudega jätab autost usaldusväärse mulje. Alumiinium saab korduse nii lahedates valuvelgedes, katuseraamides kui ka lihvitud alumiiniumi karva küljepeeglites. Kõik see mõjub, kui kuuleksid enesekindlat omanikku: „Aga palju siis siin meie oludes seda maasturit ikka vaja läheb?“ Jah, sellise Passatiga ei jääks kindlasti mitte igasse sopalompi kinni ja ka lumiste olude tarbeks on 4Motioni nelikvedu varnast võtta. Maasturist madalam masin ei kõiguta, ei loksuta ning hoiab end kurvis naelutatuna kinni.
Auto on suur ja pakiruum veel suurem. Kui kogu aeg väga suuri asju vedada ei ole, saab seal relsside ja topeltpõhjaplaatide abil pakikesi mugavalt fikseerida. Ka tagaistmetel on tohutult ruumi ja kolm reisijat ei tunne end ahistatuna ka pikemal sõidul. Küljeakendel saab kardinad ette tõmmata, seljatugede tagant on võimalik pakiruumi osa lakke tõmmatava võrguga konkreetselt ära piirata. Kui seljatoed alla klappida, saab seda võrku laes järgmistesse aukudesse edasi tuua ja lõpetada nõnda pakkide edasipaiskumise ohu juba otse juhiistme taga.
Juht tunneb end Alltracki sadulas aga väga mõnusalt: meie autos on hästi sooja tooni pruun nahksisu ja ka armatuurlaud on pruun. Väga maitseka liigendatusega ning ilusa puitliistuga, mille keskel annab stiilipunkte juurde analoogkell. Kõik näidikud on üliselged ja konkreetsed. Hea suur on ka naviekraan. Puutetundlik. Ja kaarti saab Aafrikani välja suumida. Sinna võiks vabalt vist ka ühe paagitäiega välja põrutada ...
Auto on BlueMotioni tehnoloogiaga, automaatkäivitiga baasvarustuses. Seega väga ökonoomne. Mina seda diisli korralikult sisse sõidetud kokkuhoidlikkust küll veel imetleda ei saa, sest läbisõit on alles 13 km. Aga Tallinna-Tartu ots ja veidike tagasi ning juba annab mulle märku väike väsimus – oleks aeg kohvi juua. Kohv kulub ikka marjaks ära, sest auto on uinutav. Heli summutavad aknaklaasid hoiavad salongis vatist vaikust ja kiirust ka ei tunneta: 90 km/h kulgedes on paigalseisutunne ja miks siis tukk peale ei tule! Kiirendus on märkamatult kasvav, nagu oma laps. Pedaali põhja surudes ei ole rabavat seljatugedesse rebimist, kuid ajab asja ära ning päris jalgu möödasõitudel ei jää. Eks ole ju tegu ka korraliku massiga poolmaasturiga, mitte sportautoga, kuigi ka sellisel on käiguvalitsa S-asend olemas. Ka vedrustust saab lisaks Normal- ja Comfort-asendile Sport-asendis jäigastada.
Pole sellele Alltrackile midagi ette heita, seda võib volkswagenliku stoilise rahuga kinnitada. Iga lapselaps oleks oma ehk alles pensionieelikutest vanavanemate üle uhke, kui neil selline „massin“ oleks. Ja kindlasti küsiksid nad, kui hakkate sellisega maale sõitma: “Miks te nii ilusti riides olete, kas te lähete kuhugi peole või?“
Liitu TopGear Eestiga ka Facebookis, kus näed, kuidas ajakirja tehakse ja pääsed ligi materjalidele, mis ajakirja ei jõuagi!
Telli TopGear Eesti SIIT otsekorraldusega vaid 3 eurot number - aastaga saad koju 1600+ lehekülge eestikeelset Top Geari sisu!