Tõsi, ega neid osteta kõigist kõige rohkem. Ent see on unistuste auto. Kel on raha, see soetab Subaru. See on kindla peale minek. See on peaaegu esindusauto, praktiline, turvaline ja nelikveoline ning natuke eriline. Kellel on liiga palju raha, see ostab juba BMW. Kellel kukkur õhem, soetab Dacia Dusteri. BMW on liialdus, Duster liiga askeetlik, kokkuhoiu märgiga esiotsal. Ent Subaru – vaat see on kuldne kesktee. Justkui olekski mõeldud asjalikule ja ainult veidi edevale eestimaalasele.

Subaru häda on juba ammu koosnenud kahest osast: neil on liiga vähe mudeleid ning disain pole suurem asi. Näha on, et disainer on möllanud teose loomiseks, ent samas pole see mitte midagi sellist, mille saaks elegantselt kolme joonega kokku võtta. Ma ei ole kindel, kas see pargimaasturi klassi XV, mis sisuliselt kujutab ju puupakkudele (auto puhul tegelikult üsna edevatele ja õnnestunud valuvelgedele) upitatud uue põlve Imprezat, suudab Subaru kujustussuunda radikaalselt muuta. Pigem mitte.

Põhiküsimus XV juures on, et miks ei tuldud seda tüüpi mudeliga välja juba aastaid varem. Teame, et Subaru proovib end pelgalt nelikveoliste ralliautode ehitaja kuulsusest distantseerida. Jätta metsas viina joomine peene ringraja veerel glamuurselt Martini limpsimise kasuks. Luua rohkem pereautosid, mis poleks metsavahi vilte ja ta saepuruga tembitud ninakolle meelde tuletavalt Foresterid, vaid masinad, mis kõlaksid kokku laiema klientuuriga. Kahjuks on loobutud ka nii pikalt Subaru šikiks eripäraks olnud raamideta küljeklaasidest. Aga mis teha.

Tõde võib peituda vaid selles, et alles nüüd oli Subarul jaksu midagi XV-taolist turule tuua, mitte ei peetud peakorteris maha kivi-paberi-kääride mängu, mille tulemusena niisugune ratsionaalne valik sündis. XV-d on eesti rahvas oodanud pikalt, olnud sunnitud mingite esiveoliste linnamaasturikökatsitega kärutama. Nüüd on aeg taas oma lemmiku – Subaru – poodi suunduda.

HINNE - 8
Subaru tuli XV-ga kliendile kindlasti lähemale. Hea, et loobuti metsa ja mägismaa teemalisest nimest, ent XV küll väga peen ei ole. Autost saab kindlalt menuk.

Sest XV ei pane endas pettuma. Selle nelikvedu töötab pidevalt ja laitmatult ning mootorid ja käigukastid on suurepärased. Ruumigi on ja kui valida värviks oranž, on auto kandiline kere, mis pohmellipäeval võib kahjuks meelde tuletada ka täiesti läbi kukkunud Dodge Caliberi, kärtsu ja mürtsu täis. Kiigake ka hinnakirja pöördele, kus näete, et baasraha eest saab nelikveole lisaks kenasti varustust, ning eelis konkurentide ees vaid kasvab. Ainus asi, mida Subaru keeldub endiselt maha matmast, on askeetlikkus interjööris. Taolise puht elustiilisõiduki salong oleks võinud olla linnaloomalikult mängulisem, erootilisem, mitte nii mägiselt karge.

Liitu TopGear Eestiga ka Facebookis, kus näed, kuidas ajakirja tehakse ja pääsed ligi materjalidele, mis ajakirja ei jõuagi!

Telli TopGear Eesti SIIT otsekorraldusega vaid 3 eurot number - aastaga saad koju 1600+ lehekülge eestikeelset Top Geari sisu!