Top Geari TEST: Peugeot 508 RXH - udupeen halva tee universaal

 (6)
Peugeot 508 RXH - 1997 cm3, 4 silindrit + elektrimootor, nelikvedu, kokku 200 hj, kokku 508 Nm, 3,4 l / 100 km,  107 g CO2/km, 0–100 km/h 9,5 s, 212 km/h, 1910 kg, ca 42 900 euro
Peugeot 508 RXH - 1997 cm3, 4 silindrit + elektrimootor, nelikvedu, kokku 200 hj, kokku 508 Nm, 3,4 l / 100 km, 107 g CO2/km, 0–100 km/h 9,5 s, 212 km/h, 1910 kg, ca 42 900 euroPeugeot

Udupeen halva tee universaal tõstab sind kikivarvukile ja tõstab sind kõrvustki – terve autoklassi võrra kõrgemale. Kui see auto nii kallis poleks ja kui selle elektrooniliselt juhitava manuaalkasti (mis niimoodi automaatseks muutub) asemel tavaline sujuv, kasvõi variaatorkast oleks, peaks Peugeot' pingutuse 508 RXH näol küll kõrgeima hindega hindama.

Sest igapäevase praktilise ning kena ja esindusliku sõidukina on 508RXH lihtsalt suurepärane. Juba tavakõrguselgi istuv 508 universaal ehk SW on üüratult ruumikas, mugav ning hea auto. Mis siis veel RXH-st rääkida, mil kliirens kõrgem, tänu HYbrid4 hübriidajamile nelivedugi olemas ning koos kahe mootoriga tervelt 200 hj saadaval. See on juba peaagu nagu sportauto näitaja tänapäevasest automaailmas, kus kõik mootorid imepisikesteks, olgugi tegusateks tardumas. Ja minekut RXH-l ka on.

Kuigi kihutada sellega siiski väga ei taha, isegi Sport-seadeski mitte, sest nagu ikka on siin probleemiks Peugeot' käigukastist tulenevad ebamugavused. Elektrooniliselt juhitav manuaalkast jõnksutab just suuremal kiirendusel, muidu polegi selle tegutsemisest suurt lugu. Kui aga kulgedagi mõistlikult ja rahulikult, nagu ühe hübriidiga ju tegema peaks, on RXH soliidne ja mugav. Mitte ehk nii vaikne kui Lexus, ent üks hea põhjus 3008 HYbrid4 kõrval Lexuse miks mitte näiteks otse RX-ist ümber kolimiseks on 508 RXH igatahes. Ruumi on siin rohkemgi ja puudub liigne maasturikõrgus, millega niikuinii mitte midagi peale pole hakata. Ja kuna tegemist on ikkagi ühega esimestest diiselhübriididest maailmas ning sellisega, kus 163 hj käitab esirattaid, elektrilised 37 aga tagumisi, on tegu ülimalt unikaalse paketiga. Mis paneb paljud kliendid juba iseenesest rahulolevalt vuntse siluma.

RHX on ka 110 kg raskem kui universaalkerega 508. Mis iseenesest poleks eriline probleem (lisahobujõud kompenseerivad kaalulisa), kuid 5 cm võrra tõstetud vedrustuse tõttu on ka raskuskese kõrgemal, mis tähendab, et kere kipub rohkem kalduma. Mida kõrgemale autole ette heita oleks samas nõme. Hübriidina toodab RHX vaid 107 g CO2 / km, mis on suure auto kohta muljetavaldav ning millega Audi A6 Allroad, Volvo XC70 ega VW Passat Alltrack võistelda ei suuda.

HINNE - 7
Absoluutselt suurepärane auto, kena, ruumikas, säästlik, praktiline, nelikveoline, elektriline. Käigukast on teinekord nõme, aga kõik muu on tasemel. Passat Alltrackist seksikam, ent ebamugavam sõita ja kümme tonni kallim.

Mnjaa. See masin paneb mõtlema. Ent on ikkagi liiga kallis nagu hübriidid ikka. Kuna Eestis CO2-maksu pole, siis võtaksin ikkagi Passat Alltracki, mille saab sama raha eest samuti supervarustuses ning mis on küll janusem, ent tänu magneetiliselt manipuleeritavale vedrustusele Comfort seades vajadusel mugav nagu liinilaev.

Liitu TopGear Eestiga ka Facebookis, kus näed, kuidas ajakirja tehakse ja pääsed ligi materjalidele, mis ajakirja ei jõuagi!

Telli TopGear Eesti SIIT otsekorraldusega vaid 3 eurot number - aastaga saad koju 1600+ lehekülge eestikeelset Top Geari sisu!