Insigniat on saatnud suur edu. Just sellest mudelist algas 2008. aastal Opeli totaalne muutmine. Täna liigub Euroopa teedel enam kui pool miljonit Insigniat, millest 80% moodustavad Opeli statistika järgi diiselmudelid. Kõik need diislid on 2-liitrised ja ühe turboga. Erinevused on seadistuses ja võimsuses: valida saab 110 hj, 130 hj ja 160 hj vahel.

Kuigi sportliku sõidu sõbrad eelistavad bensiiniautosid, on tendents viimasel ajal selgelt uue tegija ehk diiselsportauto suunas. Alates Audi R10 Le-Mans'ist kuni BMW 5. seeria M-ni välja.

Opel Insignia BiTurbo näitajad võtavad juba paberi peal suu lahti: 195 hj, 400 Nm, 230 km/h ja 4,9 l / 100 km. Vapustav! Reaalses elus šokeerib kuri hääl: mootor kõlab nagu mõni tuunitud V6. Kahe turbo vilistamine ja blow-off-klapi hüsteeriline „tssssss” teeb isegi Subaru WRX STi kadedaks.
Insenerid tahtsidki saavutada V6 dünaamikat R4 kütusekuluga. Tulemuseks on 2-liitrine diisel kahe vahejahuti ja kahe turboga, sportlik vedrustus kurikuulsa HiPerStrut esisillaga ja Brembo pidurid.

Turbod töötavad järjestikuses režiimis. Esimeses faasis pööretel 800–1500 on valvel vaid väike laadur, 1500–3000 mootoripöörde juures käivitub ka suurem vurr, mis alates 3000 pöördest mootorit edaspidi üksinda ülelaeb. Topeltvurr-Insignia on saadaval nii manuaal- kui ka automaatkastiga, esi- või nelikveolisena ja kolmes kerevariandis: sedaani, luukpära ning Sport Toureri ehk universaalina.

Karmi Insignia proovisõidud toimusid Lissabonis ja Cascaisi regioonis, kus asub Mandri- Euroopa kõige läänepoolsem punkt Cabo da Roca. Sealsetel kurvilistel mägiteedel sai bi-turbo potentsiaali täiega nautida. Peamine pluss on sujuv pöördemomendijaotus – auto on valmis sind istmesse vajutama ükskõik millal. Lisavarustusse kuuluvad Bremo pidurid ei väsi vist kunagi. HiPerStrut esisild vähendab nn torque-steer’i (ehk siis kiirendamise mõju roolile) ja juhitavus on väga täpne.

HINNE - 7
Väga ökonoomne, samas ergas pereauto. Diiselmootorite menu sportautofännide seas aina paraneb. Kuigi Insignia turbolaadijad on mõeldud pigem kütusekulu vähendamiseks, mitte ringradade valitsemiseks. Oh, veidrad ajad ...

Kuid igal kiirendusel on tunda, et Insignia pole mingi kupee, vaid 1664-kilone peresedaan paksu müraisolatsioonikihiga. Sprint nullist sajani võtab 8,7 sekundit, mis on nõrk tulemus. Sprint 80–120 km/h võtab samas viienda käiguga 7,6 sekundit. Hüvitis on käes siis, kui kuu lõpus naeruväärset kütusearvet näed. Isegi mägedes suutis see tõhus Insignia juua vaid 6,7 l / 100 km.

Liitu TopGear Eestiga ka Facebookis, kus näed, kuidas ajakirja tehakse ja pääsed ligi materjalidele, mis ajakirja ei jõuagi!

Telli TopGear Eesti SIIT otsekorraldusega vaid 2,9 eurot number - aastaga saad koju 1600+ lehekülge eestikeelset Top Geari sisu!