Top Geari TEST: Ford Focus ST - ülbelt üle!

 (15)
Ford Focus ST - 2 liitrit, 4 silindrit, turbo, esivedu, 6-käiguline manuaal, 250 hj, 360 Nm, 7,2 l/100 km, 0-100 km/h 6,5 s, 250 km/h, 1462 kg
Ford Focus ST - 2 liitrit, 4 silindrit, turbo, esivedu, 6-käiguline manuaal, 250 hj, 360 Nm, 7,2 l/100 km, 0-100 km/h 6,5 s, 250 km/h, 1462 kgFoto: Urmas Oja

See on maailma ainus universaalkerega auto, mille summuti on toodud otse auto tagumiku keskele. Ülbelt. Enesekindlalt. Efektselt. Aga on ka põhjust olla nii ülbe, enesekindel ja efektne?

On. Vägagi. 250 hobujõudu esiratastes on küll ja veel ning 2-liitrise turbobeniinika heli on suudetud peaaegu jumalikuks orkestreerida. Rool pole küll parim, ent elektriliste võimendite seas on see täna kõrgeim tase. Omas klassis kindlasti. Aga täpne on rool ikkagi nagu ka käiguvaetused. Vägevad on ka ST istmed, mis sind kenasti kurvis koha peal hoiavad, sest kurvis rehvi vilisema või lohisema saada ning seetõttu autoga trajektoorilt kõrvale kalduda on ST'ga äärmiselt keeruline. Pidamine pereauto kohta on sel vaat' et piiritu. Ja kõige krooniks on võimalik turbo tööd ka väikese näiduku abil jälgida.

Ongi kõik? Põhimõtteliselt küll. Muus osas on ST nagu Focus ikka. Põlvedele küljeruumi eesistujail võiks olla rohkem, aga kõik näib äärmiselt kvaliteetselt kokku panduna. Saadaval on ST ainult viieukselisena, kas siis luukpära või universaalina. Kolmeukselist pole paraku siiani kusagil näha. Kas RS on täheühend, mida kolmeukselisele hoitakse? Väga loodame, et see modifikatsioon veel mahha maetud pole. Kuigi ST on juba ise ka väga hea ja kiire ja võimas. Aga ikkagi rahulikule inimesele, mitte ringrajasõidust sõltuvuses olijale mõeldud. See on pereauto, mis sõidab keskmisest palju kiiremini. Nagu Audi S4, näiteks. Ent Focuse niššis ringi vaadates midagi ST'ga konkureerima panemiseks ei leidugi. Opel Astra OPC? Aga see on ju vaid kolmeukseline sportluukpära. VW Golf GTI? Universaaline seda ei saa. Ega ole sel ka ahtri keskel asuvat kosmilise vormiga summutit.

ST seisab niisiis suhteliselt üksinda oma uhkel positsioonil ja mõjub tõelisele sõidunautijale tõelise peibutisena. Raske on sellele midagi ette heita. Kütusekulu? Nojah, poole paagiga saime Prantsusmaa mägiteedel vaid vaevalt paarsada kilomeetrit sõita ning keskmine kütusekulu jäi kaljude vahel paugutades 12 liitrist kõrgemale. 

HINNE - 9
Peaaegu konkurentsitult parim kiire viieukseline. Mida sellele vastu panna? VW Golf GTI? Subaru Impreza WRX? Honda Civic Si? Me ei paneks selle kõrvale midagi. Võtaks maailma ainukese keskel asuva summutiga universaali ja kihutaks terviseks. Ja see hääl ...

Aga samas võib ST olla kurja koriseja – see mõnus mootorihääl tuleb salongi otse mootoriruumist, see juhitakse seal sõitjateruumi spetsiaalselt – kõrval ka väga vaikne tavaline pereauto, mille sisemuse on disaininud keegi Alieni filmi kangelane. Nagu teistegi uute Focuste puhul. Ja viienda käigu saab ikka juba 50 km/h pealt sisse lülitada. Kuigi meie soovitus on sõita ikka 2. ja 3. käiguga, sest pöördeid see turbomootor armastab ning kõige ülevamat heli toodab ST just 5000 minutipöörde juures. Nämm-nämm ...

Liitu TopGear Eestiga ka Facebookis, kus näed, kuidas ajakirja tehakse ja pääsed ligi materjalidele, mis ajakirja ei jõuagi!

Telli TopGear Eesti SIIT otsekorraldusega vaid 3 eurot number - aastaga saad koju 1600+ lehekülge eestikeelset Top Geari sisu!