Eriti hästi on ostetud just esiveolist varianti, mil kenasti varustust peal. See on nelikveolisest soodsam, muidugi. Mõtlesime siis meiegi, kui Nissanist pikaajalist prooviautot valisime, et milleks hakata end tüütama tolle muidu igati toreda LEAFi laadimisega, juhtmega jändamisega – võtame luubi (ja istumise) alla parem miskit, mis meie lugejatele juba praegu meeldib, ning proovime ka neile, kes veel Qashqaidega ei sõida, kuidagi selgeks teha, miks on saanud sest masinast nii popp kaup.

Väljast on too koonukohenduse-järgne Qashqai minu meelest päris kena. Kui see auto kunagi sündis, olid selle esituled ehk silmad kuidagi liiga suured ja liiga ausad, lapselikud. Jätsid tegusaks linnamaasturiks, reklaamikumu kohaselt just linnadžunglites müttamiseks mõeldud tegelaseks loodud sõidukist kuidagi alandliku ja liiga naiivse mulje. Sellise näoga vennikesed pistetakse džunglis esimeste seas pintslisse.

Aga nüüd, mil facelift ammu seljataga, on Qashqai pilk hoopis kurjem ja salapärasem, nagu hundikarja juhil. Sarnanedes natukene ka Toyota RAV4 koonukohenduse-järgse silmavaatega. Ning tagantki on Qashqai mänguline – sest kas ei meenuta need tagatuledes hõõguvad kujundid täpselt neid klappe, millega filmivõtetel duublite algust markeeritakse, et pilt ja heli sünkrooni märkida?

Mäng läbi

Kuidagi sünkroonist väljas on aga Qashqai sisu. See on väga igav, nimelt. Nagu polekski siin keegi midagi disainima hakanud. Lihtsalt pandud keset tuba üks pisike, kusagilt turult soodsalt saadud naviga raadiokast, mõni ventilatsiooniava ning paar näidikut kah armatuuri külge ja asi vask. Plastid on siin niivõrd kõvad, et taolisi polegi ammu näinud. Istmed aga on päris mugavad, nahksed ka, me prooviautol. Kui me prooviautol poleks täisklaasist katust, mis Eestimaa hallides oludes vägagi marjaks ära kulub, illumineerides salongi ka kõige tumedamal pärastlõunal hubaseks, oleks Qashqais istumine mu meelest suisa nukker.

Aga õnneks hakkan juba aru saama, miks see Nissan nõnda igava sisekujunduse saanud on – küllap selleks, et kliente mitte ära ehmatada, alalhoidlikke ja konservatiivseid inimesi mitte närvi ajada ning samas, muidugi, ka kulusid kokku hoida. Ehk peab see kõik ka palju paremini vastu, kui see nii robustne on? Kes teab. Kõva plastikut on võimalik kriimustada küll ja teha seda permanentsete tagajärgedega.

Sõita on Qashqaiga aga väga mõnus ja tõeline rõõm! Esiteks liigutab too 140 hj diisel autot vägagi kärmesti, linnas kipun isegi kihutama, tuleb tunnistada. Aga tee, mis sa tahad, kütusekulu püsib keskmiselt ikka kusagil 5,5 l / 100 km kandis. Vapustav ja tänuväärne ühekorraga. Ja kuigi paarkümmend tuhat kilomeetrit proovisõiduautona läbinud masina rooliratas toob parkimispaika manööverdamisel kuuldavale uduseid kiunatusi, mida vist miski kusagile vastu käiv vutlar või kate põhjustab, püsib kõik ülejäänu tugevalt koos. Loodan sellest sõiduautolikust sõidukogemusest järgmiseks korraks veel kõvasti elamusi saada.

HEAD:
- Kütusekulu on nii suure auto kohta ikka hämmastavalt väike ja püsib ka seal kusagil pealt viie liitri kandis, kuigi sõitsin linnas nimme närviliselt ringi ...
- Juhitavus nagu sõiduautol, liigub kergelt, kiirelt, valutult.
- Seest, jah, täitsa igavuse triumf, ent väljast mu meelest päris kena. Eriti sellise punapruunina. Võsavillemi kavalad silmad annavad piisavalt iseloomu.
- Hea, et nüüd on sel ka stopp-start-süsteem ehk automaatkäivitus standardvarustuses, kuigi mitte minu prooviautol.
VEAD:
- Niivõrd lihtsa sisuga masin mõjub väga vanamoodsalt, askeetlikult, plassilt ja plastid odavalt. Sisekujunduses nagu vormimänge polekski – puhas vuuk!
- Rooliratta suuremal keerutamisel, näiteks parkimiskohta manööverdamisel, on kuulda kerget kiunumist, sest kusagil käib miski vutlar vastu roolisammast ...
- Navi on, aga kogu see raadiovärk on selgelt hiljem välja mõeldud kui auto ise ning mõjub odavalt ja irdselt. Disaini mõttes, siis.
- Kahju, et automaatkäivitust sel autol pole. Kuigi uuena samasuguse ostja selle juba saab. Standardis.

Liitu TopGear Eestiga ka Facebookis, kus näed, kuidas ajakirja tehakse ja pääsed ligi materjalidele, mis ajakirja ei jõuagi!

Telli TopGear Eesti SIIT otsekorraldusega vaid 2,9 eurot number - aastaga saad koju 1600+ lehekülge eestikeelset Top Geari sisu!