Jättes kõrvale Dacia Logan MCV (10 400 eurot), on Orlando soodsaim täisseitsmekohaline mahtuniversaal, mida praegu müüakse. Eks see Logan MCV ole ka üks väga mõistlik auto, ent ikka liiga askeetlik. Selles pole peaaegu mitte kui midagi. Ainult uksed, istmed, rool, raadio ja palju-palju ruumi. Orlando aga, mis maksab oma 5000 eurot enam, on tõeline auto. Sel on ruumi 7 täiskasvanule, sel on välimust ja kena sisu.

Juba esimestel kilomeetritel sai selgeks, et Orlando küll mingi säästusõiduk pole. Ses mõttes, et kütust kulutab ta 8 l / 100 km peale, mis on 163 hj 2-liitrise diisli ja nõnda suure auto kohta täiesti suurepärane keskmine tulemus, ent mingit silmatorkavat kokkuhoidu küll kusagilt silma ei hakka. Jah, need plastikud, mis interjööris laiuvad, pole just kõige vähem klobisevad, aga armatuurlaud pole
HEAD:

- Enesekindel väljanägemine nagu „USA raual“, ent ameerikalik ülepingutamine ja odavus puudub.

- Ruumi on tõesti 7 täiskasvanud inimesele. Päriselt. Mitte põhimõtteliselt.

- Orlandol on rinnus salalaegas! Raadionuppude all peitub avar panipaik. Mõnus kiiks, annab iseloomu.

VEAD:

- Kohaltvõtt on automaatkastiga järsk, sest kast reageerib alles siis, kui gaasi juba liiga palju antud.

- Miks ei võiks kõik 4 elektriakent automaatselt alla ja üles sõita? Ainult juhi oma sõidab praegu ise alla.

- Istmesoojenduse klahvid on 20 000 km järel küll logisema hakanud.
valmistatud ka mitte mingist kontori paberikorvi kriimuliseks tõmbuvast plastmassist. Ning need nahkistmed, rool jm on ka kõik täitsa tasemel. Aga eks meie proovisõidu mudel maksab baasmudelist ka julgelt 8000 eurot rohkem ehk siis poole võrra enam ning blingi on selle raha eest saanud külge küll ja küll.

Orlando mõjub suurelt, nagu tõeline „ameeriklane“. Selle küljejoon on nii kõrge, et parkimispiletit on parklast väljudes suisa ebamugav aparaati küünitada. See-eest on Orlando turske olemisega, selle koon mõjub nagu mõne suure maasturi oma ning ahtris ilutsevad ruudukujulised tulepaarid tuletavad samuti meelde 1990-ndate Ameerika autode vaimu. See kujundus on kõik väga konservatiivne, ent mõjub kokku vägagi koduselt, nagu kommenteeris mu isa, kui oli Orlandoga mõned tiirud teinud.

Ja ma olen temaga täiesti nõus. Orlando ongi väga kodune. Kui näiteks samal ajal meie käes viibinud Ford S-Maxi kõrvale panime, oli kohe näha, et S-Maxis on ikka väga kvaliteetsed ja pehmed materjalid ning kogu ansambel on detailideni välja äärmiselt uhke, otsesõnu uhkeldav. Orlando on aga mõnusam ja rahulikum, kuid kindlasti mitte iseloomutu. Ning kui harjuda sellega, et automaatkastiga on kohaltvõtt natuke äkiline, et elektriaknad ei sõida automaatselt üles, et esiklaas on üsna madal ja armatuur väga kõrgel, selle ülemised klahvid peaaegu käeulatusest väljas ning et teine istmerida ei liigu edasi-tagasi, siis on Orlando tõesti väga kodune.

Liitu TopGear Eestiga ka Facebookis, kus näed, kuidas ajakirja tehakse ja pääsed ligi materjalidele, mis ajakirja ei jõuagi!

Telli TopGear Eesti SIIT otsekorraldusega vaid 3 eurot number - aastaga saad koju 1600+ lehekülge eestikeelset Top Geari sisu!