Nissan Note 1.5 dCi: Proovisõidu lõpus sattus Eesti TopGear kitsikusse, ent lahendas olukorra

 (2)
Nissan Note 1.5 dCi
Nissan Note 1.5 dCiFoto: Nissan, TopGear Eesti

Mida te teeksite, kui, keeranud just parklasse, näete otsustavalt lähenemas nelja musta riietatud tüüpi. Nad piiravad auto ümber, neil on käes suured mustad plasttahvlid ning kavatsused täiesti arusaamatud.

Just sellisest olukorrast leidsin end Bratislavas, kus Nissan esitles ümbersündinud Note’i. Eelmine Note oli küll üks omamoodi väikeauto. Väljast nagu veidi muljuda saanud koogikarp, aga ometi võis sinna vabalt pakkida kolme lumelauduri varustuse ja taevani egod.

Uus Note – ja see paistab kaugelt silma – on eelmisest kõvasti stiilsem, uue kümnendi keskpaika sobiv. Ruumigi rohkem kui vanas – 325 liitrit hästipakitavat pagasiruumi, ning tagaistmeid täielikult maha klappides annab Note’ist teha 2000-liitrise pakiruumiga pisibussi.

Uue Note’i andis Nissan TGE kätte Viinis, lähteülesandega jõuda Bratislavasse. 60 kilomeetrit mööda kiirteed? Siiski mitte, vaid ringiga mägiteid mööda. 


Sõidutunne oli Note’is meeldivalt kindel, hoolimata sellest, et vihane paduvihm võttis minuga samaaegselt suuna Slovakkia peale. Mägiteedest uhtusid üle väikesed raevukad Doonaud ja kiirteel peksis küljetuul veejugasid südikusega, mis oleks au teinud igale priitahtlikule pritsimehele. Tormiilm nagu tellimise peale, sest uuel Note’il on kaamerate süsteem (Safety Shield), mis peab märku andma igast seda piiravast ohust.

Seotud lood:

Kaamerad loevad tee keskjoont (kostab piiksumist, kui üle kalduda), küljepeeglitel süttivad oranžid valgustäpid annavad märku vaatevälja pimealasse ilmunud sõidukitest. Katseliselt sai tõestatud, et taevast alla kallatud ookean neid ohutussüsteeme nüüd küll toimimast ei sega. 

  • Mootor: 1461 cm3, R4 turbodiisel, esivedu, 90 hj
  • Kütusekulu: 3,6 l / 100 km, 92 g CO2 / km
  • Dünaamika: 0–100 km/h 11,9 s, 180 km/h
  • Mass: 1130 kg
  • Hind: 14 190 eurot

Küsimust, kas peaks eelistama 1,5-liitrist Renault’ diiselmootorit või 1,2-liitrist bensiinimootorit, võib muretult lahendada maitse-eelistusest lähtuvalt. Kuigi, diisliga saab ka igasuguse ökotamiseta kätte märkimisväärselt vaos hoitud kütusekulu.

Parkimine "silmad kinni"

Aga nüüd tagasi Bratislava vihmahalli parklasse, kus mustade meeste ilmumise järel arenesid sündmused murettekitavas suunas. Iminappade naksatused kinnitasid silmanähtavat tõsiasja – ma ei näe enam midagi. Sest mehed mustas olid läbipaistmatud plasttahvlid kleepinud esi-, taga- ja küljeklaasidele.

See oli Nissani ülesanne nr 2. Parkida Note madalate koonustega tähistatud külgboksi, ainsaks abiliseks parkimiskaamera pilt keskkonsoolis. Parkida sentimeetri täpsusega. Võimatu. Aga proovima peab. Käik sisse, nõksuke tagasi. Täisvaatemonitorist on näha auto ülaltvaates, samuti taga ja ees toimuv. Näha on ka auto taga liikuvad objektid, mille eest sõiduk veel eraldi hoiatab. Lisaks abistav parkimisgraafika.

Mõningase pusimise tulemusena võin tõdeda, et ümbrust nägemata saab vabalt parkida. Ning et Note’iga ei tagurdaks ma ilmselt kunagi üle auto taha maha ununenud kotitäiest tomatitest.

Hinne: 7
Stiili on, ruumi on.
Lihtne ja selge juhitavus.
Ohutuspakett Safety Shield esimesena omas segmendis.