"Loodetavasti kirjutame ostulepingule juba lähinädalatel alla," ütles SNCF-i tegevjuht Guillaume Pepy Prantsusmaa väljaandele BFM, lisades, et enne on vaja lepingutingimused lepingu osapoolte vahel täpsemalt kokku leppida. Kui kõik läheb hästi, võiks Pepy sõnul esimesed rongid ringi vurama hakata umbes kahe aasta jooksul.

Rongide ehitajaks oleks Prantsusmaa ettevõte Alstom, mis eelmisel aastal müüs kaks sarnast rongi ka Saksamaale, kus käib nüüd 100-kilomeetrisel lõigul Cuxhaveni, Bremerhaveni, Bremervoerde and Buxtehude linnade vahel nende testimise pilootprojekt. Ettevõtte sõnul on huvi ka Saksamaal rongide vastu suur ning praeguseks on sakslased lisaks tellinud veel 14 rongi.

Erinevalt Saksamaal kasutusel olevatest rongidest, mis kasutavad energia saamiseks vaid vesinik-kütuseelemente, saaks Prantsusmaal kasutusele võetavad rongid kasutada ka elektrit. Rongide tippkiiruseks oleks 160 km/h ning nende kütuseelemendid mahutaks 200 kilogrammi vesinikku. Selle abil peaks saama läbida umbes 400-600 kilomeetrit.

Alstomi sõnul oleks tehnoloogia ära tasumiseks tarvis Prantsusmaa-siseselt enne 2028. aastat kasutusele võtta 25 kuni 50 vesinikrongi. Tootja sõnul on mitu piirkonda näidanud rongide vastu huvi üles ning seega võib eesmärk olla täiesti täidetav.

Lisaks vesinikrongidele plaanitakse Prantsusmaal kasutusele võtta ka diiselhübriidrongid, mis tuleks samuti kasutusele juba 2021. aastal.