737 MAX 10 on üks kahest suurest publikumagnetist praegu kestval Pariisi lennundusnäitusel, samas esitletava hävitaja F-35 kõrval. Ometi on alust arvata, et konkurentsis Airbusi A321neoga, on Boeingu uus lennuk esialgu pigem tagaajaja rollis. A321neo mahutab 185-236 reisijat, makstes 127 miljonit dollarit tükk, vähemalt hinnasõda on nüüd tõsine.

Täna on 737 MAX lennukeid turul neljas erinevas konfiguratsioonis:

  • 737 MAX 7 peaks asendama seniseid lennukeid 737-700, mahutades 138 kuni 172 reisijat. Turul peab see lennuk aga võistlema ennekõike Bombardieri CS-tüüpi lennukitega (CS100 mahutab 108-133 reisijat, CS300 130-160 reisijat). Hind 90,2 miljonit dollarit tükk.
  • 737 MAX 8 peaks omakorda asendama varasemaid 737-800 lennukeid, mis peaks mahutama 162-200 reisijat. Sellel lennukitüübil on ka alatüübid 737 MAX 200 ja kontseptina esitletud 737-8ERX. Viimane peaks võistlema ennekõike Airbusi A321LR-lennukitega. 110 miljonit dollarit tükk.
  • 737 MAX 9 asendaks 737-900 lennukeid, mahutades 178-220 reisijat. Praegu on ta vaatamiseks väljas Pariisi lennundusnäitusel. Hind 112,9 miljonit dollarit tükk.
  • 737 Max 10 on juba uus lennuk, mis mahutaks 188-230 reisijat. Sel nädalal esitletakse ka seda Pariisi lennundusnäitusel. Maksab 125 miljonit.

31. mai seisuga on 737 MAX lennukeid tellitud kokku juba 3699 tükki ja kui uskuda sotsiaalmeediasse järjest üles pandavaid teateid, lisandub tellimusi praeguse Pariisi lennundusnäituse kauplemispäevadel pidevalt. Ometi, on Boeing seni tagantssõrkijaks, sest Airbusi uute lennukite tellimusi on seni olnud ikkagi rohkem, A319neo, A320neo ja A321neo lennukeid on tellitud kokku juba 5035 tükki.

Võrdluseks ka maksumused: A319neo 99,5 miljonit, A320neo 108,4 miljonit ja A321neo 127 miljonit dollarit tükk. Bombardieri CS100 76,5 miljonit ja CS300 85,7 miljonit dollarit tükk. Pole ka ime, et Bombardieril läheb praegu hästi, kuig tootmismahud on sellel lennukitootjal väiksemad ja ka tellimusi selle võrra vähem, kokku 360 tükki. Boeing ka protestib, et Bombardier müüvat lennukeid alla omahinna.

737 MAX 10 peaks olema Boeingu kõige kasumilikum uus ühe vahekäiguga lennuk, pakkudes väidetavalt ka väiksemat kohamaksumust üldse. Kasutades uusimat tehnoloogiat, mis lennunduses pakkuda on, üritatakse suurendada maksimaalset lennukaugust ja ka maksimaalset stardikaalu, samal ajal siiski kulutusi lõhki ajamata. Tavakodanikud peaks nende lennukitega lennata saama ehk 2020. aastast alates.

Air Balticu uhiuus CS300:

737 MAX on tekitanud ka parajat skeptitsismi meedias, ennekõike seetõttu, et nad on Airbusi lennukitega võrreldes nagu sammukese maha jäänud, aga neil on ka märgatud puudusi, mis Airbusil puuduvat. Igatahes olevat 737 MAX üks meedias alahinnatumaid lennukeid üldse, kuid suure tellimuste hulgaga püüab Boeing nüüd kõikidel skeptikutel suu kinni panna.