MIT teadlased on keskendunud sõiduradadel paiknemise probleemile. Kuigi GPS on võimeline üldiselt suhteliselt suure täpsusega hindama, millisel teel sõiduk asub, on asukoha paika panek sõiduradasid silmas pidades enamasti üpris ebatäpne. Nii võib juhtuda, et pöörde tegemiseks paiknetakse näiteks vales reas, kuigi GPS-i kohaselt on kõik korrektne.

Juba varsti see probleem aga leeveneb ning seda tänu satelliidifotode ja masinõppe kombineerimisele. Nimelt on GPS-i ebatäpsuse üheks põhjuseks pidev kaardistamise vajadus - keegi peab maapinnal kas autol olevaid kaameraid kasutades või teid ise läbi sõites pidevalt GPS-süsteemile "näitama", kuidas sõita tuleb. See on aga kallis ja ebaefektiivne.

Ühes Katari teadlastega on MIT teadurid nüüd aga välja töötanud lahenduse, mis on võimeline automaatselt lugema sõiduradasid 77 protsendise täpsusega (probleemideks on siinkohal puud ja teised takistused, mis satelliidifotodel ees on). Samuti määrati süsteemi abiga 93 protsendise täpsusega teetüüpe.

Kataril on lahenduse vastu suur huvi, kuna 2022. aastal toimub riigis jalgpalli maailmameistrivõistluste finaalturniir. Sellega seoses käib riigis hetkel pidev infrastruktuuri arendamine, millele GPS-kaardisüsteemid hästi järgi ei taha jõuda. Automaatsüsteem võiks selle protsessi oluliselt kiiremaks ja lihtsamaks muuta.

RoadTaggeri nime kandva lahenduse tulevikuplaanidesse on sisse kirjutatud ka muud funktsioonid, näiteks reaalajas parkimiskohtade ja rattaradade tuvastamine. Lisaks tahetakse kaasata ka kogukond ning luua lahendus, kus inimesed saaksid ise kodukoha kohta kogutud info üle vaadata ning jooksvalt kinnitada.

"Meie eesmärgiks on automatiseerida kõrgkvaliteediliste digitaalkaartide loomine ning jõuda olukorrani, kus need on saadavad iga riigi puhul," ütles üks töörühma liige Sam Madden Engadgetile. "Kui navigatsioonirakendustel puudub vajalik informatsioon, näiteks sõiduradade puhul, on see väga väsitav või isegi ohtlik."