"Elektritõukerataste rendifirmad väidavad tihti, et süsinikujalajälge nende tegevusest ei tule või on see väga väike," ütles uurimuse üks koostajatest, Jeremiah Johnson North Carolina Ülikoolist. Teadlaste sõnul ei vasta selline väide aga tõele.

Selliste väidete kontrollimiseks vaatlesid nad nelja tegurit - materjalide ja komponentide tootmise kulusid, koosteemissioone, tõukerataste transpordiemissioone ning elektritõukerataste kogumise, laadimise ja uuesti laiali jagamise emissioone.

Lisaks sellele küsiti inimeste käest, millised transpordivahendeid nad oleks eelistanud juhul, kui nad poleks jagatud elektritõukerattaga sõitnud. Pea pool inimestest oleks sellisel juhul sõitnud jalgrattaga või jalutanud, 34 protsenti oleks aga otsustanud auto kasuks.

"Meie töö tulemused on üpris keerulised, kuid on nii mõndagi, mis joonistub üpris selgelt välja," ütles Johnson. Tema sõnul on näiteks jalgrattaga sõitmine (isegi kui tegemist on elektrijalgrattaga) pea alati keskkonnasõbralikum kui elektritõukeratta eelistamine. Samas on näiteks auto kasutamine suure tõenäosusega alati keskkonda koormavam kui tõukeratta eelistamine. Piisavalt koormatud buss võib aga olla märkimisväärselt keskkonnasõbralikum kui elektritõukeratas, seda eriti juhul, kui tegemist on renditõukeratastega.

Kuigi laadimisest tulenev koormus loodusele on väike, Johnsoni sõnul umbes 5 protsenti kogu keskkonnamõjust, on renditõukerataste puhul kõige olulisem nende keskkonnasõbralikkust mõjutav tegur see, et neid kogutakse kokku ja jagatakse taas linna peale laiali. Kuna seda tehakse enamasti sisepõlemismootoriga masinatega, mis teevad mitu peatust, on see keskkonnale koormav ning kaalub elektritõukerataste kasutamisest tuleva kasu üles.

Üldjoontes joonistuski kogu uurimusest välja kaks peamist tegurit, millest elektritõukerataste keskkonnasõbralikkus oleneb - kas nende kogumiseks ja laiali jaotamiseks kasutatakse sisepõlemismootoriga masinaid ning kui kaua neid kasutuses hoitakse. "Kuigi tegureid on palju, võib üldjoontes siiski öelda, et elektritõukerattad on võrdlemisi keskkonnasõbralik transpordiliik," ütles Johnson. "Ettevõtete ja kohalike omavalitsuste võimuses on aga nende kasutamise mõju keskkonnale veelgi vähendada."