Vastupidiselt tavalisele levinud arusaamale, et mängurlus on üks sõltuvusttekitav meelelahutuse ja kõrvalejuhtimiste allikas, keskendus hiljutine uuring, millelelgi, mida on harva testitud: loovale tootmisele.

Uuringust, mis avaldati ajakirjas Creativity Research Journal, tuleb välja, et teatud tüüpi arvuti- või telekamängude mängimine teatud viisil annab positiivse tõuke loovatele tegevustele. Mängimine arendab loovusvabadust ja seetõttu parandab ka inimese loovust teatud tingimustel.

Teadlased võrdlesid Minecrafti mängimist koos kaasneva käsuga ja ilma igasuguse ettekirjutuseta ning sinna kõrvale vaadati telesaate vaatamise ja võidusõidu videomängu mängimise "tulemusi." Välja tuli see, et need, kes mängisid Minecrafti ilma juhendamiseta ehk nii nagu nad ise tahtsid, olid järgnenud testis tuntavalt leidlikumad.

Minecraft on nagu virtuaalne LEGO, kus mängijad saavad avastada unikaalseid virtuaalseid maailmasid ning luua-ehitada mida iganes nad ette kujutada oskavad.

Pärast 40 minutilist mängimise või telekavaatamise sessiooni anti uuringus osalenutele lahendada loovusülesandeid.

Et mõõta innovatiivset loomingut paluti osalistel joonistada Maast erineva maailma looma. Inimese sarnased loomad said madala loovuse hinde ning mida kaugemal on elukas inimesest, seda kõrgem on hinne. Nagu öeldud, said kõige kõrgema hinde need, kes Minecrafti maailmas nokitsesid.

Samas oli uurijate jaoks shokina, et kõige madalama punktisaagiga ehk vähem kujutlusvõimelised olid need, kes mängisid Minecrafti koos käsuga mängida seda väga loominguliselt.

Ehk siis uuringust tuli välja, et tähtis pole mitte üksnes see mida sa mängid vaid ka kuidas sa mängid.

Kui uuritavatele anti käsk olla mängides loovad, siis see tõenäoliselt piiras nende valikuid mängimise ajal ja tulemuseks oli vähem loominguline kogemus.

Samuti on võimalik, et nad kasutasid oma "loomingulisuse mahlad" mängimise ajal ära ning testi tegemise ajaks olid nad ennast tühjaks "loonud," sest selline oli ülesandepüstitus.

Telekavaatamine ja võidusõidumängu mängimine inimese loovust samuti ei parandanud. Varasemad uuringud näitavad aga seda, et võidusõidu või muude "action-mängude" mängimine vajab keskendumist ja kiiret reageerimist, mis on sarnane ette antud ülesande täitmise ja jälgimisega.

Minecraft aga võib olla ka rahulik ja ebamäärane mäng ning ei keskendu teiste aitamisele või vaenlaste tulistamisele või muule sarnasele "actionile."

Mängijad peavad mängus ise vaatama ja otsustama, mis nad teevad, otseselt mingeid käske ja ülesandeid või juhiseid neile ette antud ei ole ka mängu poolt ning niimoodi eksperimenteerides, proovides, oma ideid rakendades ja otsuseid tehes aitab see mäng neil enda loovust väljendada ja kasvatada.

Aga korrates veelkord eelpool toodut: kui inimese mängukogemus "ära rikkuda" sellega, et antakse ette käsk või ülesanne midagi konkreetset teha, siis selle uuringu tulemuste põhjal mingit abistavat efekti ei kaasne.